Finns det ett sätt för avelsintresserade i Sverige att träffas och diskutera avel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
L

Laahra

Hej!Undrar om det finns ett sätt för oss uppfödare att träffas och diskutera svensk avel? Många är vi som föder upp endast 1-2 fök per årvartannat år. Vad har vi att lära av varandra, hur kommer våra synpunkter fram, hur kan vi samarbeta, hur kan vi träffas , hur kan vi arrangera utflykter träffas gemensamt?

Vill gärna ha era synpunkter:banana:

Sv: Finns det ett sätt för avelsintresserade i Sverige att träffas och diskutera avel

Först ska man väl gå med i sin lokala avelsförening. De annordnar träffar, clinics. föreläsningar, studiebesök etc. Och där får man också kontakt med personer som vill prata avel.

Sv: Finns det ett sätt för avelsintresserade i Sverige att träffas och diskutera avel

ASVH kommer (snart, hoppas jag.) med en IT sida där frågor och svar kan ventileras .
Det behövs en paraply organisation så att vi alla kan både mötas både virituellt och i"real live" inte minst föra fram önskningar och problem som kommer fram under resans gång. T.ex Vilken lagstiftning gäller när man säljer häst?, Svensk eller EU:s, något för Konkurransverket att bita i.

Många är vi som föder upp endast 1-2 fök per årvartannat år. Vad har vi att lära av varandra,

Är det inte bättre ni lär er av dom som har lång och stor erfarenhet?

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 736
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 547
Senast: dobbis
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
59 482
Relationer Vänner och ett socialt liv mår vi ju alla bättre av, men kanske möjligtvis på lite olika sätt beroende på vem vi är tänker jag. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 158
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka