Alexandra_W
Trådstartare
Jag hatar sadeldjungeln... Jag vill inte dit igen.. Men, finns följande sadel och i så fall tala raskt om var 
KRAV:
*16 - 16.5 tum
*KORT, riktigt kort längd
*Viiid bomvidd
*Bred kanal
*Rejäl mankfrihet, måste få plats med hög, lång OCH bred manke
*Främre gjordstropp pplacerad långt fram
ÖNSKEMÅL:
*Korta/re kåpor
*Gärna långa stroppar
*Gärna kapade paneler eller liknande för extra bogfrihet
*Väldigt gärna svart
Och så KRAVET som ställer till det: Priset. Less is more helt enkelt, måste vara en billig sadel, ju billigare dessto bättre (men nej inget Gold Medal eller liknande skit). Syntet eller läder är oväsentligt, syntet tar ju ner priset rejält. Hopp- eller dressyrmodell är också oväsentligt (det märks inte aaaalls att jag snart är desperat va? *s*), men är det en dressyrmodell får den inte ha för djupt säte, ska gå att hoppa i. Bomsadel eller bomlös kvittar lika, men det ska i så fall vara en bomlös som passar att HOPPA i (inga stigbyglar fästa i band över ryggen), det måste gå att ha vanliga läder och vanliga stigbyglar och den måste se 'vettig' ut (ie så lik engelsk sadel som möjligt)
INGA jädra allroundsadlar!
KRAV:
*16 - 16.5 tum
*KORT, riktigt kort längd
*Viiid bomvidd
*Bred kanal
*Rejäl mankfrihet, måste få plats med hög, lång OCH bred manke
*Främre gjordstropp pplacerad långt fram
ÖNSKEMÅL:
*Korta/re kåpor
*Gärna långa stroppar
*Gärna kapade paneler eller liknande för extra bogfrihet
*Väldigt gärna svart
Och så KRAVET som ställer till det: Priset. Less is more helt enkelt, måste vara en billig sadel, ju billigare dessto bättre (men nej inget Gold Medal eller liknande skit). Syntet eller läder är oväsentligt, syntet tar ju ner priset rejält. Hopp- eller dressyrmodell är också oväsentligt (det märks inte aaaalls att jag snart är desperat va? *s*), men är det en dressyrmodell får den inte ha för djupt säte, ska gå att hoppa i. Bomsadel eller bomlös kvittar lika, men det ska i så fall vara en bomlös som passar att HOPPA i (inga stigbyglar fästa i band över ryggen), det måste gå att ha vanliga läder och vanliga stigbyglar och den måste se 'vettig' ut (ie så lik engelsk sadel som möjligt)
INGA jädra allroundsadlar!