finns de ingen premiering i juni??

sommarvind

Trådstartare
jag har letat och letat men finner ingen hästpremiering nu under juni?

Någon som känner till någon nu under juni eller början på juli?

Sv: finns de ingen premiering i juni??

premieringarna ligger längre fram på sommaren, eftersom det är bl.a meningen att ston med föl vid sidan ska kunna visas där. Skulle man lägga premieringen i juni så skulle det sannolikt bli väldigt få anmälda.
Så, därför kommer du nog inte hitta någon premiering i juni.
Varför vill du nödvändigt premiera i juni??

Dom brukar vara i mitten på augusti just för att fölen ska hunnit växa till sig.

Jag ska inte premiera förrän i augusti, men då de är första gången så skulle jag vilja titta på en premiering innan så man vet hur man ska gå, och så att jag hinner träna lite :)

Någon som vet någon premiering i bohuslän/dalsland/Älvsborg/Västra götaland?

Helt okej om det är i juli månad.

Har googlat men hittar inte årets premieringar:crazy:

Kolla med avelsföreningarna för de raser du är intresserad av.

Ta kontakt med din avelsförening & be att få kontakt med en erfaren som du kan åka hem till som visar hur man visar häst.
Många avelsföreningar har även små kurser i hur man visar.

Du kan även hyra en visare, men då kostar det såklart, finns även filmer på youtube.
Vi åkte dit tidigare i somras på fölpremieringen för att se hur dom andra gjorde innan vår tur. Själva uppställningen visste vi sen tidigare.

Liknande trådar

Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min 13-åring skulle ha löpt i maj/juni men inget hände. I juli var hon lite svullen om vulvan så jag tänkte att hon kanske hade ett dolt...
Svar
10
· Visningar
1 450
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur