Finaste sättet att ta bort sin vän

Sv: Finaste sättet att ta bort sin vän

Efter bulten fick hon en dödlig dos av något jag inte kommer ihåg namnet på rakt in i hjärtat.
Det blev inte massa blod som när man avblodar.

Förmodligen var det avlivningsvätska som gavs direkt i hjärtat. Har hört talas om några veterinärer som kör med den metoden. I mitt tycke känns det bättre än avblodning.
 
Sv: Finaste sättet att ta bort sin vän

ja jag tycker det är bättre jag oxå än avblodning.
jag satt brevid när hon fick den sprutan efter bultningen och det tog inte många sekunder innan hjärtat stannade. det gick smidigt.
samma veterinär tog bort en annan häst till mej -11 och jag är nöjd med sättet.

första gången velade jag och visste inte hur jag ville ha avlivningen..
-bult och avblodning (fobi för för mycket blod, jag tycker att det känns brutalt)
eller
- spruta (om det går bra så ser det fridfullt ut MEN det kan gå snett och hästen kämpar emot)

så jag blev glad att min veterinär gjorde på detta sätt, som en "blandning" av metoderna ovan.
visste inte om denna metod först.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 034
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 874
Senast: ako
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 444
Senast: skuggi
·
Avel Igår när jag kollade till mitt sto med föl så var låg fölet ner. Fölungen föddes i måndags och var alltså 3 dygn gammal. När hon reste...
Svar
13
· Visningar
2 985
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp