Sv: Finadyne!

Jag har rivit äppel och blandat med finadyne. Då blandas pulvret med saften i äpplet och löser sig och hästen kommer inte undan det. Om hästen fortfarande inte vill äta det så riv i ett äpple till för att späda ut finadynet och minska på smaken.

Betfor , lite melass eller nåt annat gottis.

Blanda inte runt det för då smakar allt F.
Lägg det i mitten/överst.

Det funkar för oss !!
Hej från Hambo

Hittills har det funkat att ge i betforn, till någon enstaka häst har jag haft sirap på.

Fruktsallad. Enjäkla massa frukt får jag ha i för att två påsar ska slinka ner i min häst. Stallägaren blandar med vatten i en spruta och gör som när man avmaskar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Ketrawzc
·
Mat Sista tråden var från 2021, så mkt kan ha hänt sedan dess. Så, förslag på BRA mat i Malmö, inte allra dyraste prisklassen, önskas :bow...
Svar
11
· Visningar
448
Kultur Jag söker klipp i filmer och serier där kvinnan/kvinnor sexualiseras till min undervisning. Jag har försökt att googla, men hittar inget...
2
Svar
36
· Visningar
1 662
Senast: Lenita
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama