Fina sovkläder som ger stöd?

knoppet

Trådstartare
Jag vill gärna ha stöd för bysten när jag sover. Vanlig BH med byglar skaver eller glider runt trots att de är utprovade i affär. Spetstubtoppar ger inte tillräckligt med stöd. Det som fungerar bäst är sportBH men jag hade gärna velat ha något som känns lite finare :-)

Jag söker sovtopp/linne/nattlinne som ger stöd för bysten utan att glida runt när man sover. Fungerar bra med enkla linnen också men vill även ha något finare nattlinne eller sovtopp som kan användas under nattlinnen.

är det helt kört att försöka hitta något som ger helt okej stöd och samtidigt inte är en sportBH?

Någon som vet vart man kan köpa detta? I vanlig butik eller på internet spelar ingen roll, men helst inte från USA eller ett land där man måste betala tull :-)
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Linne med inbyggd "sportbh" till vardags och bygellös bh till lite finare? CK har tex flera bygellösa som är väldigt snygga.
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

det ar det ;)

KL

jag har något sorts linne med extra stod for bysten, inköpt fran Bravissimo men det borde ju saljas nagot liknande i Sverige nagonstans?
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Det finns många fina bh;ar utan bygel. Skulle det kunna vara något? De finns i all möjlig design, med och utan spets och i olika material osv. Titta in på cellbes.se om du inte har gjort det. Där finns massor med relativt billiga och fina bh;ar utan bygel. Sist jag handlade där köpte jag en tre pack bygellösa vardagsbh;ar för 59 kr. De sitter kanonbra!
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Jag skulle kunna tänka mig att sova med stöd när brösten ömmar, då är det mycket skönare att ha något som håller fast dem (och jag har ändå inga superstora bröst).
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Som andra har skrivit så är det rätt skönt med stöd när man har stora bröst och/eller de ömmar ;-)
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Bygellösa BHs skulle fungera bra, men jag oroar mig för att köpa och sedan så glider de när man sover. Har också en svår storlek att hitta (65 E - 65 H beroende på affär) och kan därför inte bara gå in på HM och köpa :( Men jag ska absolut titta på cellbes.se :)

Ni som tipsar om linne med inbyggd BH: Det hade varit jättebra men alla jag hittar har bara någon sladdrig innertopp som ger noll stöd :(
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Jag använder mig, när jag har mens och ont i brösten, av en sport-top av modellen som ger minst stöd (de som typ enligt paketet är till för typ yoga), som dessutom är storleken större än vad jag skulle ha till träning. Det tycker jag ger lagom stöd, utan att liksom "sitta åt". :)
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Sporttoppar använder jag nu när jag sover men jag vill gärna ha något som känns lite finare :)
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Linne med inbyggd "sportbh" till vardags och bygellös bh till lite finare? CK har tex flera bygellösa som är väldigt snygga.

Hatar att säga det men jag har aldrig hittat en CK i storlek större än C-D.....:(

Vet inte var du bor men kolla om du har en korsetteria i närheten, dom brukar ha mycket kul av även mindre kända märken.... :D
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

kolla korsetten.se
de har lite allt möjligt sånt, och har för mig de även syr upp måttbeställt till inte för tokiga priser...
 
Sv: Fina sovkläder som ger stöd?

Hatar att säga det men jag har aldrig hittat en CK i storlek större än C-D.....:(

Vet inte var du bor men kolla om du har en korsetteria i närheten, dom brukar ha mycket kul av även mindre kända märken.... :D

Jag har 65DD så de finns garanterat iaf :p Dock kan det vara så att de bara går upp till E

Sen har många "bättre" märken bygellösa, typ Freya, Curvy Kate, Panache. Jag såg tex en Royce Isabella Comfort; snygg, bygellös, stl upp till GG.
 

Liknande trådar

Utrustning - Moderatorn får gärna flytta tråden om den ligger fel - När jag rider brukar jag alltid ha sportbh, sådana som ser ut som "toppar"...
2
Svar
26
· Visningar
4 566
Senast: ameo
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 323
Senast: Mirre
·
Utrustning Och har beställt en ridgjord för 300:-. Varför då då? Jo jag tycker det är helt barockt att behöva valsa runt och testa sadel på sadel...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: Fifflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp