Fina leder

clubman

Trådstartare
När jag var hos vet senast så röntgade dem pållans kota då hon haltade på det benet. vet passade då på att ta en plåt på hasen oxå då hästen är lite äldre...12 år. och när vi sen satt och tittade på bilderna sa vet att pålla hade väldigt fina leder för att vara så pass gammal...och jag bara..vadå gammal:mad: Räknas de verkligen som gamla när de är 12?? Men det var kul i alla fall och höra att hon hade så fina leder! kan kanske vara tack vare BoT och Flexi Joint??:p

Sv: Fina leder

Dom räknas nog tyvärr som gamla av många, har nämligen hört av många som säger att hästen är fräsch för att vara 11 12 år osv, att man inte kan förvänta sej att hästen är helt fräsch i den åldern.

Jag tycker det är galet att tycka en så ung häst är gammal och att man inte ska räkna med att dom fortfarande är hela och fräscha.

Hästar verkar räknas som unga fram till dom är 7 8 år verkar det som, sen är det tydligen inte förvånande om hästen är utsliten och gammal.

:crazy:Helt sjukt egentligen att hästarna blir "ofräscha" så fort!! Tråkigt då man vill tävla att man inte kan behålla den hästen man trivs med längre än några fjuttiga år innan det är slut så att säga...Nu är vi på LA nivå men vill upp på msv och hur gammal är kraken då?? ja då har man kanske precis pallratsig upp på den nivån när det är dags att pensionera pållan!!!

asch.
Tänk på att Briar är 18 eller 19 år...
Hugo Simons Gladstone (80-tal) gick grand prix hoppning tills han var 18 eller 19.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: valley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?