Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men samtidigt har jag sett bla fullblod så välmusklade som att de är i full träningskondition när de egentligen vilat minst ett halvår från allt vad ridning och träning heter.
Då undrar man lite vad det finns för knep (eller vad man ska kalla det).
Knepet är väl att de får en fodertstat där deras underhållsbehov täcks bra. I grunden ett bra grovfoder i tillräcklig mängd, och därefter kraftfoder om det behövs. Det gäller väl en vilande häst såsom arbetande.
fast fullblod och travhästar behåller ju sina "limpor" långt efter att de slutat träna och tävla i sina sporter. Väldigt oönskat om du ska ha hästen att rida på senare.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Trädgård & Växter Vad kan jag så nu i område 3(2) som kräver lite kärlek men som ändå ser väldigt trevligt ut på kort tid? Tänkte om jag skulle sparka...
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...