Filmredigerings program

I

Iceland_lover

Hej!
Jag håller på ganska mycket med Film och redigering. Har använt Windows Movie Maker, men nu räcker inte funktionerna till för det jag vill göra. EX. delad bild, med två olika videokipp som visas samtidigt, bredvid varandra! Finns det något program som har fler funktioner, som är Gratis och gärna på svenska.

Tacksam för svar!

Sv: Filmredigerings program

Gratis you say? AviSynth har de funktionerna du söker, och stöd för väldigt mycket mer.

Tack så mycket!
Jag ska testa det nu!

Hej Igen. När jag installerat programmet, hittar jag inte någon ikon för att starta upp programmet = har inte kunnat prova det. Hur gör man?

Provade ladda ner jag med men har samma problem. Hittar liksom ingenstans att öppna programmet.. :confused:

Läs dokumentationen! Det finns inget gui då det är ett skript-baserat system; man skriver vad man vill göra.
Exempel
Titta sen på t.ex. funktionen StackHorizontal, som kan användas för att visa två klipp jämte varandra, eller Overlay som kan placera ett klipp ovanpå ett annat, t.ex. för "bild-i-bild" med en liten film som rullar i hörnet av en större.

[edit]
Verkar kanske krångligt, men det är gratis och oerhört kraftfullt. Använder det själv lite hela tiden.
[/edit]

Liknande trådar

IT & mobiler jag har många gånger försökt göra i ordning filmer på datorn i movie maker, bilder och ljud går bra att importera, men när jag försöker...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: Buck
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 807
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 811
IT & mobiler Hej, Jag undervisar på en kurs för deltagare med lätt intellektuell funktionsnedsättning och skulle vilja ha lite tips på program vi...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: keramin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka