Filmkamera till hunden

Blueberry

Trådstartare
Efter att min man har pratat om en Go Pro-kamera i några månader, har jag blivit mer och mer sugen på att skaffa en kamera att använda på hundarna. Det vore så himla koolt att filma när Billy spårar eller tränar agility eller går en vanlig promenad - och se det från hans perspektiv.

Är det här något som någon här har provat?

Jag funderar lite på vilken modell som kan vara bra. En Go Pro känns lite för fyrkantig och otymplig, men jag har spanat runt och hittat flera Bulletvarianter som verkar väldigt smidiga.

Vad tror ni... Är det här en galet idé, eller kan det bli riktigt bra?

Sv: Filmkamera till hunden

Jag har funderat på lite samma sak faktiskt. Tänk så coolt det vore att sätta på Wahidah en liten kamera när hon springer och jagar trasa :D

Ja, verkligen!
Men det blir kanske lite knövel med fäste och placering?
Mina hundar är dessutom ganska små, så det får liksom inte blir för tungt och otympligt. Jag tänker att det vore fiffigt att kunna fästa i en sele med antingen kraftig kardborre eller någon slags klips som man klämmer fast (typ iPod shuffle).

På trampet hade de en hel väst:
11583695-origpic-4b5287.jpg

Bara jag som sitter och flinar och tycker det är så gulligt att man nästan dör:D:love:

/LL

Måste också handla!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 508
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Nattfjäril
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 959
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka