Filmer och bilder från helgens clinic

alazzi

Trådstartare
I höstas trodde jag inte att jag skulle kunna rida den här hästen på denna nivån mer. Men det har vänt.
http://uk.youtube.com/watch?v=lOc08ILym3Q

http://uk.youtube.com/watch?v=cDuKYptaVDQ

http://uk.youtube.com/watch?v=Xb7hjcoEh6s
Formen fattas fortfarande en hel del på, det är jag medveten om. Hästen har varit skadad (senskada) och nu äntligen börjar vi komma tillbaka.

Jag vet att han gapar en del på bilden, tyvärr. Jag är för hård i handen.
Fuji%2022.06.2008%2013-33-01.JPG

Fuji%2022.06.2008%2013-27-47.JPG

Sv: Filmer och bilder från helgens clinic

Jag tycker det ser mycke bättre ut än sist :banana:
Är dock inte så jätte duktig.

tycker det ser ganska trevligt ut faktiskt, lite mer träning så blir det säkert jättefint :)

/Emmi

Jag tycker det ser mycke bättre ut än sist :banana:
Är dock inte så jätte duktig.

Tack för att du tittade och skrev:)

För dem som inte minns den gamla tråden. Så här såg det ut i februari förra året:
http://uk.youtube.com/watch?v=H02d3x7ll_0

Sen rullade hästen fast i en box när vi skulle tävla för första gången, så han fick en senskada. Det tog sin tid att komma tillbaka efter den skadan.

den här tråden har jag missat helt och hållet!

jag tycker faktiskt att han ser mer tillfreds ut i ridningen, inte i munnen då kanske men det är du ju medveten om. :)
Jag tycker även att han har lite mer "go" i rörelserna nu än tidigare då han ibland kunde se otroligt loj ut! (förutom på bockningsvideorna då :D)

för övrigt så måste jag bara kommentera hur fin han är din Leo! :love:
Jättetrevlig kropp och så verkar han vara en väldigt personlig häst!:)

Åh, tack för snälla ord:)

Jag håller helt med, förut åkte jag mera häst men nu får jag lite mer tryck i honom. Det tar sin tid att lära sig rida en ny typ av häst. Min gamla arab var helt annorlunda att rida.

hade helt missat din tråd!
Annars är jag snabb att kolla in. annars så ser jag på min youtube när du lagt in nya filmer, men det verkar blivit ngt knas :confused:

formen har du ju pågång, liten "dutt" här å liten "dutt" där, snart blir det stora "duttar" :)
när du får större "duttar" tror jag att du vågar släppa handbromsen lite. är själv en sådan som gärna går och bär runt min häst. ;)

Tack Tender:)

Jo, målet ser ju annorlunda ut är den form som visas på filmen. Men eftersom min förra film blev så omdebatterad så ville jag gärna visa hur det ser ut idag.

Jag är ju nybörjare inom western och det syns ju. Kommer alltid att rida engelskt i westernsadel. Så är det bara.

Det syns ju tydligt på tävlingsfilmena från i april. Jag blir spänd och hästen springer. Och då börjar jag dra hästen i munnen:o

Jag tycker att det ser ut som vanligt när du rider. Jag ser eg ingen större skillnad mot hur det brukar se ut.

Tack Eva för att du tog dig tid att titta på filmerna.

Filmerna är ju korta så det kan ju vara svårt för ett otränat öga att se skillnaderna. Jag väljer dock att lita på min tränare som ser skillnad samt de som påtalat de skillnader som finns. Buke är ju inte det enda forumet på nätet där jag är aktiv.

är man medveten om sina problem har man nånstans att börja jobba :)

jag tycker det verkar som att du har börjat "rida" mer än bara åka, men skulle du lägga in entimmas videos så skulle man säkert se mer ;)

Jag har ju tyvärr inga långa filmer. Eftersom man ändå inte orkar titta på så väldigt långa filmsnuttar så brukar min man mest filma någon kort snutt då och då.

Längsta filmerna är nog från den senaste tävlingen.

Jag behöver ju diskutera ridning och tar till mig alla tips och synpunkter för att utvecklas. Jag har alldeles för få träningar för tränare så då frågar jag på nätet för att få ett par andra synpunkter.

Den här clinicen red jag 4 st 30 minuterspass för tränare. Årets första träning. Och året innan red jag bara en clinic på hela året. Så behovet av mer träning finns.

Hej, brukar inte vara med att diskutera, tycker man får så mycket tykna kommentarer...men tycker att det var så roligt att titta på dina filmer så jag dristar mig... tyckte det såg toppenfint ut, kollade även din gamla film och det var stor skillnad, du satt väldigt "lätt" i sadeln på den gamla och på de nya red du riktigt och hade kommit ner om hästen på ett helt annat sätt, som någon skrev det är nog bara att träna på i samma anda. såg en liten tippning med händerna i vändningar, alltså istället för högre innerhand så la du över tygeln med högre ytterhand, det i sin tur skapade lite obalans och då åkte huvvet på din häst upp, men som sagt fint arbete, filma gärna mer, det är roligt att se.
Mvh Mia

Vilka bra tips! Tack så väldigt mycket:)'Ska tänka på de nästa ridpass:bow:

Tack chickan!

Ditt tips gjorde att jag idag fick ett klockrent byte efter att ha ridit galoppsluta halvt igenom:)Fronten kom upp på hästen och så blev bytet bra!

hej igen, oj vad roligt att det var till någon hjälp. Och tack själv, tycker man lär sig själv jättemycket genom att titta på andra.
Mvh Mia

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 419
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30