Sv: Film

Verkar så ja :D Första promenaden jag gått med honom, innan det har jag bara haft honom på verandan och haft honom på axeln när jag hämtat posten :)

Vad söt!:) Jag visste inte ens att det fanns små selar till råttor, jag gissar att det måste vara rätt pilligt att få på en sådan på råttan.;)

omg vilken cooling :love:
vad får man för reaktioner när man är ute och går med en råtta? :) haha.
jag vet ju bara hur folk reagerar när jag är ute och går med geten :angel: HAHA, och då är det ändå folk jag känner :D

Med Anders har jag mest fått lite skumma blickar och en som frågat var han är för djur, mer har det inte hunnit bli - än ;)
Tamråttorna däremot har det blivit en massa med genom åren... Allt från skumma blickar till folk som går långa omvägar, som "viskar" för varandra hur äckligt det är när de gått förbi, folk som kommer fram och vill hälsa och ställer en massa frågor och är allmänt babbliga, ungar som pekar och skriker "titta en råtta!" och "titta vad söt!" osv... Har tom fått höra att de är möss, marsvin, maskar (fast den ungen såg bara svansen dock :p), illrar, fåglar... Fåglarna tog priset! :angel: :rofl:

vad är det för sort? ser inte ut som mina råttor gjort precis :D Blev nästan råttsugen igen ju!

Är de svåra att få tag i? Tipps på nån uppfödare kanske? han ser ju skit mysig ut!

Det beror på vad man räknar som svårt :p
Finns 29 st i Sverige just nu, själv fick jag vänta 3 år innan jag fick hem min Anders men då var det rätt tomt på GPs ett tag också och på senaste tiden har det ökat ordentligt.
Uppfödare finns här: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1023477

Glöm dock inte att läsa på och tänka efter ordentligt ;) Det är inte domesticerade djur, har inte funnits i fångenskap så länge öht. Därav en massa vilda instinkter, de kan bitas utan problem och har väldigt starka käkar. Dessutom är de så jävla envisa så... Mja, jag har aldrig stött på någon så envis som Anders iaf :angel: Det är som små bebisar eller nåt som kräver väldigt sträng och konsekvent uppfostran och väldigt mycket tid och tålamod. Det är inga djur man kan låta bli att hålla på med i ett par dagar och sen förvänta sig att de är tama heller, utan de kräver dagligt pyssel för att hållas tama öht.
Men jo, de blir för det mesta urgoa husdjur bara man kämpar på. Har man intresset så är det helt klart värt det :)

Här finns förresten forum också: http://gpr8.webb.se

Min lärare har köat över ett halvår för en GPråtta, längtar tills hon får den och tar med så vi får se :love: hon brukar ta med och visa sina roliga djur som vi inte har på skolan :p

Oh kul :) Vem är det hon ska köpa från?
Finns ju GPs till salu nu som inte är tingade så man blir lite nyfiken hehe :D

Tipsa henne gärna om forumet förresten, är smidigt om allt GP-folk kan hålla kontakten med varandra nu när det är så pass nya djur, så vi kan dela med oss av erfarenheter osv :)

Oh kul :) Vem är det hon ska köpa från?
Finns ju GPs till salu nu som inte är tingade så man blir lite nyfiken hehe :D

Tipsa henne gärna om forumet förresten, är smidigt om allt GP-folk kan hålla kontakten med varandra nu när det är så pass nya djur, så vi kan dela med oss av erfarenheter osv :)

Vet inte vem hon köper ifrån men nån i Värmland tror jag. Ska tipsa henne om forumet såklart!:)

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: MJLee
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 553
Senast: Enya
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama