Film - Världens varg?

lady_vip

Trådstartare
Denna filmen ska tydligen (jag har inte sett den) vara väldigt utbildande. Är det någon som har sett den? Någon som vet var den kan finnas, för jag har trots massa letande inte hittat filmen någonstans.

Eller kanske någon som har tips på en annan bra dokumentär om vargar där en viss jämförelse med hundar görs? Inte nåt romantiserande om hybridavel helst....

Är det främst naturliga vargar du är intresserad av, eller just jämförelsen med hund? Family Dog Project gjorde ju en studie med vargvalpar vs hundvalpar uppfödda av människor som jag tycker är intressant. Tyvärr inte någon hel dokumentär så vitt jag vet, men jag har sett klipp från det i alla fall... Om det är intressant bör det gå att hitta via deras hemsida. (Kan inte kolla själv just nu, saker vill sig inte. :cautious:)

Denna filmen ska tydligen (jag har inte sett den) vara väldigt utbildande. Är det någon som har sett den? Någon som vet var den kan finnas, för jag har trots massa letande inte hittat filmen någonstans.

Eller kanske någon som har tips på en annan bra dokumentär om vargar där en viss jämförelse med hundar görs? Inte nåt romantiserande om hybridavel helst....

Kanske inte så mycket till tips men den verkar ha funnits ute på tradera tidigare i höst och kostat under 50-lappen så håll lite utkik där! Kan tänka mig att diverse bokantikvariat som även tar in film/cd kanske har den i sina gömmor.
För så små pengar kan det kanske vara värt att köpa den för att själv ta reda på hur bra den är i utbildningssyfte. :)

Är det främst naturliga vargar du är intresserad av, eller just jämförelsen med hund? Family Dog Project gjorde ju en studie med vargvalpar vs hundvalpar uppfödda av människor som jag tycker är intressant. Tyvärr inte någon hel dokumentär så vitt jag vet, men jag har sett klipp från det i alla fall... Om det är intressant bör det gå att hitta via deras hemsida. (Kan inte kolla själv just nu, saker vill sig inte. :cautious:)
Jag tror att Världens varg handlar om hur vargar lever, allt från flocken till hur deras matsmältning funkar och var de finns vilt. Så gärna något liknande.
Ditt tips verkar intressant!

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar