Film om att tävla i hoppning

swe

Trådstartare
Vad skulle ni vara intresserade av att se i en instruktionsfilm om hur man börjar tävla hoppning?
Vad är det som känns viktigt? Nivån på ekipagen som är med (Vill man höra hur proffsen gör, eller följa någon på sin egen nivå?) Vad vill man veta mer om, hur man rent praktiskt går tillväga( Licenser, lastning, etc)? Eller strategi? Hästval? klassval?
Vore det mest intressant med en film som var väldigt informerande, eller är det bättre med en väldigt visuell?

Sv: Film om att tävla i hoppning

det gör det, men inte därmed sagt att det inte kan behövas en till ;)

Det beror ju på vilka man vill rikta sig till. ;)
Lastning tycker jag kanske inte passar in utan i så fall en separat tävlingsfilm med förberedningar. Packning, knoppning, licenser, framridningsregler etc

Med tanke på att det redan finns så är det ju lite svårt att svara på.
Jag har sjävl inte sett filmen, men om man skulle göra en ny film så krävs det ju att det är lite annorlunda från den /de (kända) som redan finns.

Men lastning tycker jag nog inte hör hemma, det är mer "hästhantering".
Håller nog med FA i det hon skriver, om det är ren tävlingsförberedande film du syftar på. :p
Vad som behövs för saker(kläder, papper, utrustning), regler, bedömningar och sånt.

Välja häst och sånt tycker jag inte är så viktigt. På lägsta nivån ska "alla" kunna vara med :)

Det skulle nog behövas en film som INTE visar vad just proffsen gör. Jag tycker man hör och ser sådant hela tiden. De flesta som tävlar eller ska börja tävla kommer inte ens upp på den nivån.
En basic film om hur en tävlingsdag går till på regional nivå kan väl räcka. Ekipagen behöver inte ha tävlat i OS, jag tror fler känner igen sig om det stannar på LB/LA-nivå.

Kan hända att detta också finns?

Liknande trådar

Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 660
Senast: nullo-modo
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 639
Senast: Kingsland89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar