Sv: film/foton på körningen
Hihi! Ja, har ludd på lokan bara för att lokorna hade så dålig stoppning. Inga lösa välstoppade bossor som det är på de bra arbetsselarna, utan bara lite knölig stoppning under tunnt skinn fastspikad PÅ lokan. Har under luddet virat ett suveränt mjukt isoleringsmaterial som dämpar tryck bra och TEJPAT med silvertejp direkt på lokan. Skitfult, därför lite finare med ett par vrängda fårskinnsrocksärmar på... Plus att fårskinnet skyddar isoleringsmaterialt från att bli perforerat/skadat.... *duckar för skällsord typ: jävla hemmabyggare eller nåt* ;-) Inte från dig snigelfarmor alltså, utan från allmänheten som tycker att man enbart ska ha proffsgrejer...
Tvekade först inför att ha ludd på då jag aldrig sett det förut, och jag tänkte på friktionsrisken osv. Men nu är han ju vinterlurvig så han är skyddad från skav av sig själv, får se hur det funkar till sommaren. Men då kan jag hitta på nåt liknande fast i slätt skinn i så fall (slakta en gammal skinnjacka?? ;-))...
Bakselen är inte så tajt egentligen, det är gott om utrymme när han rör sig. 1-2 nävar bak låret. Nu är rockarden något framskjuten. Syns på skackelhållaren som pekar lite framåt.
Det tar stopp på selen vad gäller höjning av skacklar, men skackelhållarna är ju lite långa. Dessutom så lättar rockarden nog snart vid högre "höjder". Men vad tycker du jag skulle vinna om jag höjer skakeln? *nyfiken* Kanske går att ordna om goda skäl finnes.