Jag tyckte den var bra, kan bara inte sätta fingret på vad som gjorde den bra men kändes inte som jag satt 2 timmar på bion och filmen gav några skratt.
Har inte läst boken.
Har inte läst boken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att man ska behöva försvara varför man tycker att en film/bok som glorifierar ett förhållande som byggs på sjukligt kontrollbehov, fysisk och psykisk misshandel och våldtäkt är bra.
Ska bli intressant att se om även de resterande böckerna följer boken "till punkt och pricka" som en skribent skrev att den första filmen gör. Skulle verkligen älska om de får med scenen när Grey säger att det är säkrast för deras ännu ofödda barn att det är en flicka, för vad ska han vara tvungen att göra med barnet om det visar sig vara en pojke? Grey är ju den enda som får vara nära Anas privata delar.
Jag tycker att man ska behöva försvara varför man tycker att en film/bok som glorifierar ett förhållande som byggs på sjukligt kontrollbehov, fysisk och psykisk misshandel och våldtäkt är bra.
och @TassetassWORD!!
Då filmen följer boken till punkt och pricka
Ska bli intressant att se om även de resterande böckerna följer boken "till punkt och pricka" som en skribent skrev att den första filmen gör. Skulle verkligen älska om de får med scenen när Grey säger att det är säkrast för deras ännu ofödda barn att det är en flicka, för vad ska han vara tvungen att göra med barnet om det visar sig vara en pojke? Grey är ju den enda som får vara nära Anas privata delar.
Ang spoilern så har jag precis läst böckerna (på engelska om det gör ngn skillnad) och det där stämmer ju inte alls.
Kände inte heller igen det där och tänkte att det är någon som inte gillade böckerna som "ironiskt" spånat. Nu slipper jag att bläddra i boken för att kolla om det stämde.
Däremot var han väl orolig för att om det blev en pojke var risken större att den skulle bli som honom, vilket är grundanledningen till att han inte vill ha barn, rädslan att nedärva sina dåliga/störda egenskaper.
Ja slutet var ju fruktansvärt frustrerande! Gah!Jag såg filmen utan att ha läst böckerna och hade inte några större förhoppningar. Måste ändå säga att filmen har några bra delar och jag känner inte att jag slösat bort tid på att se den. Däremot var jag fruktansvärt arg på Mr grey när jag gick från bion. Var tvungen att läsa böckerna efteråt och nu är han nästan förlåten.