Fiffiga flyttstädtips efterlyses

Jo, jag har ett tips vad gäller den rostfria kaffetermosen som får en hemsk beläggning emellanåt.

Jag häller i hett vatten, lägger i en maskindisktablett, sätter på locket och skakar om. Sen öppnar jag locket lite och låter stå några timmar. Jag skakar om emellanåt. Sköljer sedan ut och den hemska beläggningen följer med ut. Upprepa vid behov.

Wow! De trettio kronorna jag betalade för två timmar sedan i affären för två fläcksuddare kan möjligtvis vara bland de mest välinvesterade pengarna jag någonsin lagt ut på städutrustning. Jäklar vad effektiva de var! Fläckar som jag GNOTT på i ÅRATAL på några fönsterbrädor som inte gått bort är på en nanosekund och utan ansträngning vips borta!
Fettfläckarna på tapeterna fixade de inte, men i övrigt så kommer det vara fläckfritt här om det är så här effektivt!Tack för tipset! :bow:
Alltså, de hära fläcksuddarna är magiska, kan jag konstatera efter fullgjord flyttstädning. Jag förbrukade tre paket x2 och har använt på alla tänkbara ytor och som jag sa ovan - välinvesterade småpengar.
MEN, nu i efterhand, veckan efter kan jag konstatera att man ska ha handskar på sig när man använder fläcksuddaren. För mina fingertoppar håller på att trilla av. Fingrarna och 'greppet' i handen är fnösktorrt! Min vänsterhänta vän som också gnott med fläcksuddaren säger samma sak.
Men faen vilken bra produkt annars asså. Miljövänlig, billig enkel och effektiv.

Är det nån som har testat klyva en citron o salta på den mot kalk ? Hörde det skulle vara kanon ::D

Finns en miljövänlig städsida på fb också med massor av tips
(städa rent o ta bort fläckar heter den)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka