Fibergi müsli!

T

Travanti

Någon som har några kommentarer?
Funderar på att gå över från hippo basic till detta.
Hur går det går era hästar. Å vad kostar det?:confused:

Sv: Fibergi müsli!

Jag använde hippo müsli förrut men har övergått till Mustang müsli. Det är havrefritt och funkar bra på min kuse som är pigg nog ändå.

Travanti skrev:
Någon som har några kommentarer?
Funderar på att gå över från hippo basic till detta.
Hur går det går era hästar. Å vad kostar det?:confused:

Fibergi Müsli är ett tillskottsfoder o innehåller alltså väldigt mycket mineraler, vitaminer o spårämnen. Man bör inte ge mer än ca 500 gr av det till en stor häst.

mvh Jessica

ok...för jag har läst att den müslin är havrefri..å jag kan absolut inte ge henne det..men ca 400 gr av det å 1/2 kg betfor (räknad torr) tror jag ska fungera på henne..som är ett väldigt hett varmblod..funderar på att ev komplettera med kornkross...men det är väl möe energi i det med...asså,bara på betet,då hon bara får gräs å mineraler så är hon fortfarande så pigg att det knappt går att hålla in henne...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 253
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
989
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar