fibergi jag vill om man bara ska ge de eller?

P

Pamme_Jaspin

hej de är så att jag har funderat på att byta till fibergi. nu äter min häst havre, betfor + vitamin och minerall.

så jag undrar om man bara ska ge fibergi för jag har hört att allt finns i som hästen behöver stämmer detta?

hur mycket ska han ha av de då?
(fibergi)
min häst är varmblod på 12 år som är ca 150-155 i mkh. rids 6 dagar i veckan normalridning

jag vet inget om detta foder men har hört att de ska vara bra för hästen.

finns de en snäll själ som kan hjälpa mig
tack på förhand

Sv: fibergi jag vill om man bara ska ge de eller?

Fibergi är ett färdigfoder, ja, men för att få veta om det innehåller allt din häst behöver måste du först ta reda på vad grovfodret innehåller.

vart kan jag kolla upp detta? är nybörjare när de gäller foder

Fråga den du köper grovfodret av om det är analyserat, annars kan du själv ta ett prov och skicka in. Titta på www.analycen.se, och det finns flera andra företag man kan skicka till också.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 803
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 610
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 460
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar