fiadore-knop

T

thyrniròs

Kan någon förklara eller länka till en sida som visar hur man knyter en fiadore-knop, eller något liknande? jag vill fästa repet i grimman så att jag kan få mecatetyglar (eller, så att repet blir som tyglar iaf, om jag är tydligare så...) men jag glömmer alltid knopen :o

Sv: fiadore-knop

Jag är inte helt säker på vad det är för knop du menar, men på den här sidan finns beskrivet hur man gör en fiadoraknut: http://www.sadelmakeriet.com/repgrimma.htm.
Hoppas att det är den du menar!

Sedan undrar jag lite över de där mecatetyglarna.. Vad är det och hur fixar man sådana? Jag brukar rida i repgrimman, men då har jag bara ett rep. Är det lättare att ha det som tyglar?

Sv: fiadore-knop

jag har kommit i kontakt med begreppet via jaana, som använder sig av mecatetyglar. man kan köpa färdiga av henne...då slipper man knyta upp grimskaftet om man fäster det i grimman när man rider (så att man får tyglar) och har ändå rep så att man kan leda. mycket praktiskt så att man kan arbeta varierat från mark och rygg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30