Fia till doktorn

MissFideli

Trådstartare
Nu har jag beställt tid för Fia. 2/2 ska vi dit och göra en utredning på om nått är fel och varför hennes kisseri blivit värre + viktminskningen. Eventuellt får hon en avmaskningspruta också, det visar sig vad dom tycker.

Sv: Fia till doktorn

Hur gammal är hon och vad har hon för symptom?

Hon är 7 år och har i 2 perioder i år tappat i vikt. Hon har alltid varit mullig, men i somras hade hon en period. Avmaskade henne då, men hon gick aldrig upp igen. Senare delen av hösten tycker jag hon har druckit mer, men det kan vara jag som är nojig. Min systers pojkväns katt fick diagnosen diabetes tidigt i höstas och mina föräldrars katt samma diagnos någon månad senare.
Nu när vintern kom började hon tappa igen och jag tycker hon kissar mer nu än tidigare. Alltså mängdmässigt. Hon är inte rumsren, så man har rätt bra koll :smirk: Hon är återigen avmaskad, men jag tycker hon stabiliserade sin vikt strax innan avmaskningen. Dessutom tycker jag kisset luktar mindre nu, det verkar mer utspätt. I somras var hon värre än vanligt angående rumsrenheten, hon brukar göra uppehåll över sommaren då hon är ute mycket längre stunder, men i somras kissade hon ändå mycket på golvet.

Hon äter ordentligt, men går ändå inte upp i vikt. Ögonen är fina och pälsen likaså, vilket talar emot njurproblem, men vi får väl se. Glad och mysig som vanligt, man märker ingen större skillnad. Sover kanske lite mer, men det kan ju bero på att vädret varit skit och hon varit inne mer.

Däremot är hon mer på vattnet. Förr var hon en sån som föredrog dygnsgammalt vatten, nu kommer hon som skjuten ur en kanon såfort jag spolar vatten i handfatet. Hon har alltid haft en väldigt undrlig stil när hon dricker, så jag funderar lite på om får i sig mycket luft. Det kan ju förklara viktminskningen. Men vi får se, dom får ta blodprov och kolla om dom hittar nått. Den jag pratade med tyckte jag skulle avmaska med fler medel, men hon är så himla svår att avmaska, så därför får dom ge henne en spruta i så fall.

Har du någon gång funderat på att prova att gå till en homeopat med Fias problem? Jag vet andra som fått hjälp med deras "kisskatter" via homepati, och nu när jag själv fått hjälp med Chivas astma så kan jag bara tala gott om det.

Jag är otroligt skeptisk till sånt. Inte medlet i sig kanske, men människorna som säljer det.

Nu kommer vi kanske ifrån ämnet, men jag har svårt att tro att något som det finns så lite av så att det inte kan mätas skulle kunna bota någon sjukdom. Då kan man lika gärna be en bön.

Det kan vara Diabetes, sköldkörteln, njurarna eller ngt helt annat. Därför tycker jag att det är mkt klokt av dig att beställa tid hos vet.

Stoppard skrev:
Nu kommer vi kanske ifrån ämnet, men jag har svårt att tro att något som det finns så lite av så att det inte kan mätas skulle kunna bota någon sjukdom. Då kan man lika gärna be en bön.

Det kan vara Diabetes, sköldkörteln, njurarna eller ngt helt annat. Därför tycker jag att det är mkt klokt av dig att beställa tid hos vet.

Tja, för mig och min katt så hjälpte medlet bättre än några böner i alla fall. Jag har hållt upp med kortison i 1,5 månad nu, och Chivas är fortfarande symtomfri. Och detta efter enbart 2 doser med homeopatmedicin.
Jag kan inte förklara hur det fungerar, och det kan tydligen inte något vetenskapligt instrument som finns idag heller göra, men faktum kvarstår att min katt blivit hjälpt av detta medel från en sjukdom som betraktas som kronisk.

Jo, jag har lagt in en varningstriangel på henne, så dom skulle förbereda med sedering. Sen får dom göra en ordentlig utredning så jag får svar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 820
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Högerregeln

Hund, Katt, Andra Djur