Sv: Fia till doktorn
Hon är 7 år och har i 2 perioder i år tappat i vikt. Hon har alltid varit mullig, men i somras hade hon en period. Avmaskade henne då, men hon gick aldrig upp igen. Senare delen av hösten tycker jag hon har druckit mer, men det kan vara jag som är nojig. Min systers pojkväns katt fick diagnosen diabetes tidigt i höstas och mina föräldrars katt samma diagnos någon månad senare.
Nu när vintern kom började hon tappa igen och jag tycker hon kissar mer nu än tidigare. Alltså mängdmässigt. Hon är inte rumsren, så man har rätt bra koll :smirk: Hon är återigen avmaskad, men jag tycker hon stabiliserade sin vikt strax innan avmaskningen. Dessutom tycker jag kisset luktar mindre nu, det verkar mer utspätt. I somras var hon värre än vanligt angående rumsrenheten, hon brukar göra uppehåll över sommaren då hon är ute mycket längre stunder, men i somras kissade hon ändå mycket på golvet.
Hon äter ordentligt, men går ändå inte upp i vikt. Ögonen är fina och pälsen likaså, vilket talar emot njurproblem, men vi får väl se. Glad och mysig som vanligt, man märker ingen större skillnad. Sover kanske lite mer, men det kan ju bero på att vädret varit skit och hon varit inne mer.
Däremot är hon mer på vattnet. Förr var hon en sån som föredrog dygnsgammalt vatten, nu kommer hon som skjuten ur en kanon såfort jag spolar vatten i handfatet. Hon har alltid haft en väldigt undrlig stil när hon dricker, så jag funderar lite på om får i sig mycket luft. Det kan ju förklara viktminskningen. Men vi får se, dom får ta blodprov och kolla om dom hittar nått. Den jag pratade med tyckte jag skulle avmaska med fler medel, men hon är så himla svår att avmaska, så därför får dom ge henne en spruta i så fall.