Jag tvättade mitt hår varannan dag tidigare för att hålla det fint. När jag sen gick från högskolestudier till stalljobb kändes det inte så viktigt att vara fin (särskilt inte vintertid när en alltid hade mössa på sig i stallet) så då drog jag ner tvättandet till 1-2 gånger i veckan. Håret kändes sannerligen inte fräscht, men nu håller det sig fint på så lite tvättar. Sen jag klippte lugg får jag dock förbättra lite med torrschampoo emellanåt eftersom den inte blir så snygg efter ridhjälmen
Däremot tycker jag det är svårt att välja schampoo + balsam. Just nu använder jag Loreal Elvital vilket är helt ok (barnängen tycker jag inte funkar alls för mitt hår) men har fundering på att gå över till något mer miljömedvetet och inte så "skräpigt" men det känns svårt att välja bland dyra frisörprodukter på måfå när en är snål Klippte mig nyss så det är väl ett halvår kvar sådär innan jag träffar frisören igen
Däremot tycker jag det är svårt att välja schampoo + balsam. Just nu använder jag Loreal Elvital vilket är helt ok (barnängen tycker jag inte funkar alls för mitt hår) men har fundering på att gå över till något mer miljömedvetet och inte så "skräpigt" men det känns svårt att välja bland dyra frisörprodukter på måfå när en är snål Klippte mig nyss så det är väl ett halvår kvar sådär innan jag träffar frisören igen