Försöker hålla upp så jag duschar håret var tredje dag, under de dagar håret är lite av en katastrof så är det torrschampo som gäller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket att lära sig nu då vilket silikonfritt schampo o balsam är bra då? Har dock inte råd med svindyra frisörmärken. Ser helst att det går att finna i en vanlig butik eller nåt
Ricinoljan använder jag för man läser överallt att det är såååååååå bra, men det gör ingen skillnad i mitt hår iaf.
Mycket att lära sig nu då vilket silikonfritt schampo o balsam är bra då? Har dock inte råd med svindyra frisörmärken. Ser helst att det går att finna i en vanlig butik eller nåt
Ricinoljan använder jag för man läser överallt att det är såååååååå bra, men det gör ingen skillnad i mitt hår iaf.
Jag skulle rekommendera Urtekrams ekologiska produkter men det är inte alla som gillar dom. Tror det går att köpa på COOP? Annars bara att beställa på vitaminvaruhuset/apotea, är ändå gratis frakt så blir tom billigare än att åka till affären
Grejen med ricinolja är väl att man ska massera in det i hårbotten, låta sitta nån timme och sedan tvätta ur, för att stimulera hårväxt. Trodde inte man använde det på något annat sätt faktiskt till just hår. Låter man det sitta kvar kan jag mycket väl tänka mig att det blir äckligt
Haha, varför använder du det om det inte gör skillnad?
Använde det bara i topparna. Står i mitt första inlägg
Jo men där fyller det ju ingen direkt funktion, så förstår inte varför man skull eha det där. Om man dessutom inte sköljer ur det så lär det ju inte bli så fräscht även om det bara är i topparna?
Jo men där fyller det ju ingen direkt funktion, så förstår inte varför man skull eha det där. Om man dessutom inte sköljer ur det så lär det ju inte bli så fräscht även om det bara är i topparna?
Nä det är givetvis sant, men jag följde instruktionerna på flaskan, och där stod det att man skulle massera in det i längderna. Hårbottnen nämns inte ens. Men jag klarar mig utan oljan också. Den är inte livsnödvändig.
Jaha det står på flaskan, visste inte att det säljs som hårprodukt Då jag köpte det var det något man fick fråga efter på apoteket, och det var ju inte menat för hår ens så kommer ihåg att jag tyckte det var pinsamt att köpa när jag ville testa det för håret Var väl ett tag sedan inser jag.
Annars är TORRSCHAMPO alla fethårigas bästa vän. Batsiste ger mig inte volym trots att det står det men det ger mig nästan 3-4 dagar extra.
Jag tvättar håret med 5-9 dagars mellanrum. Schamponerar alltid 2 ggr, som @bettysmatte skriver.
Fundera på hur mycket du lägger på schampo/balsam om året.
Jag kör på Sebastians produkter blir ca 600kr för både schampo och balsam och det räcker i ett halvår. Mitt hår räcker kanske två dm nedanför axlarna och är tjockt. Tycker inte att det är mycket pengar med tanke på vad man får jämfört med billiga skitschampon...
Läste faktiskt ett intressant blogginlägg idag där de skrev väldigt utförligt om skillnaden mellan frisörprodukter och sånna man köper i handeln. Men tror inte man får länka bloggar?