aemaria

Trådstartare
Min coonisar har fått bedrövligt dålig pälskvalitet. De är fruktansvärt flottiga i pälsen båda två. Hur kan man bäst råda bot på detta problem?
Har inte direkt gjort någonting åt det än.

//aemaria

Sv: Fet päls

Schamponera med Yes två gånger. Andra gången låter du det sitta i någon timme som en inpackning. Skölj sen för kung o fosterland o schamponera katten sen med vanligt schampo.

Sv: Fet päls

Är de badade någon gång den senaste tiden? Om inte så räcker det förmodligen med ett vanligt bad. Jag skulle dock INTE rekommendera Yes som inpackning, Yes är inte gjort för kattpälsar och att tvinga katten att sitta med det i en timme i pälsen är snudd på djurplågeri (katter får ju inte slicka i sig det). Om det inte räcker med vanligt kattschampo (Espree Berry Delight som Reykur rekommenderade är djuprengörande och kommer räcka i flera år!) så skulle jag rekommendera Groomers Goop, det är avfettning som man använder på riktigt feta kattpälsar. Det ska INTE sitta i som inpackning heller utan tvättas ur direkt med (katt)schampo.

/Erica

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar