Fendrar till Star Trekk

mahlmt

Trådstartare
Ni som har Star Trekks fendrar. Visst är det så att de är till breda westernstigbyglar?
Tror ni att man kan smalna av dem? Jag har nämligen ett par distansstigbyglar som är smalare och nyinköpta. Men skulle gärna byta till fendrar istället för stigläder. Men de är ganska dyra så jag har ingen lust att först köpa för att sedan konstatera att det inte går o sedan sälja dem billigt :cry:
// Linda

Sv: Fendrar till Star Trekk

Tja... hur mycket smalare måste de bli? De har väl en söm runt om längs kanten vill jag minnas... så om du ska börja skära där så får man väl fixa ny söm...
media.php

Vill minnas att det var något spänne där på baksidan, men det ska väl gå att använda även om man smalnat av dem lite...

Sv: Fendrar till Star Trekk

Min tanke var att lämna in dem till skomakaren. Stigbyglarna är inte så smala som traditionella järnstigbyglar. De är bredare än så men inte lika breda som western.
// Linda

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 652
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 990
Hästmänniskan Jag har ett problem. Jag har idag två hästar, en som är min egen och en som jag har på foder. Min är en islandshäst som gått femgång och...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: whattodo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka