Om några månader är det äntligen dags för mig att skaffa egen häst. Jag är 30 år gammal och har ridit i stort sett hela livet. De sista åren har jag utbildat ungponnyer. Då jag är liten till växten vill jag ha en mindre häst, inte halvblod. De raser jag främst tittat på är Welsh cob, Connemara, New Forest och Arab. Senaste dagarna har jag dock fått upp ögonen på en ny ras: Fellponnyn. Någon som vet något om den rasen?
Jag söker en pigg och glad ponny/liten stor häst som jag kan göra det mesta med. Rida ut på långa turer, ta ett pass på banan, träna lite hoppning och dressyr. Det lär inte bli några högre höjder då jag är hopprädd. Jag söker en häst med bra psyke som är med på det mesta. Jag kommer att köpa ungponny, troligen oinriden och göra allt jobb själv.
Så ni med fellponnyer, hur är de? Jag vill veta allt.
Jag söker en pigg och glad ponny/liten stor häst som jag kan göra det mesta med. Rida ut på långa turer, ta ett pass på banan, träna lite hoppning och dressyr. Det lär inte bli några högre höjder då jag är hopprädd. Jag söker en häst med bra psyke som är med på det mesta. Jag kommer att köpa ungponny, troligen oinriden och göra allt jobb själv.
Så ni med fellponnyer, hur är de? Jag vill veta allt.