Miss Sixty

Trådstartare
Ni som har avkommor efter Feliciano hur är de? Hur höga har de blivit? Såg på blup att han inte har så många ston längre.

Själv har jag valt honom till mitt st i år
 
Sv: Feliciano

Filles avkommor växer sakta, det är därför blupen för mankhöjd är så låg.

Jag har fött upp en avkomma efter honom som var 162 cm på treårstestet men som idag har vuxit flera centimeter till.
 
Sv: Feliciano

Jag har en 07a efter honom och han är ca 164-165 nu.

Visades på förberedande som hingst som 2 1/2 åring och då var han under 160 sträcket men var väldigt "färdig" och såg vuxen ut för sin ålder.
Han har växt sakta och jämnt.
Hans mamma är 164 cm, mormor 166 cm så han kommer inte från en stolinje som lämnar stort heller.
Hanr mycket häst att sitta på och bär upp min dressyrtränare på 190+ utan problem :)
 
Sv: Feliciano

Har träffat en avkomma f. -99 efter honom (en väns häst) och han växte långsamt till 176 cm. Mamman vet jag tyvärr inte så mycket om men har för mig att hon låg på ca 165.
Avkomman var ganska grov i kroppen.
 
Sv: Feliciano

Fille själv är väl inte så hög men hans helsyster Marcos Lilla Lisa är allt annat än liten.....

Hon var runt 170 cm när hon såldes till Pessoa......

Så jag tror inte man bara ska titta på en idivid utan på övriga syskon till hingsten också.....

Jag köpte en unghäst efter en hingst som var 156 cm och stoet var 151 cm och 3 helsyskon var alla mellan 150 - 156 cm höga...
Perfekt tyckte jag som vill ha en häst inom det spannet...

Pyttsan heller....
MIN unghäst var nästan 170 cm som 3 åring och blev tillslut över 175 cm som vuxen.....

Och jag hävdar att min häst INTE är relevant utan ligger utanför det förväntade intervallet........

Plus att det finns något som heter fallenhet för hoppning, i ditt fall, med allt vad det innebär :D
Hans föräldrar var inga "småhästar" och det måste ju också som sagt räknas in ;)

Lycka till :love:
 

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 592
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 867
Senast: cili
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 789
Senast: Lea88
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp