Felaktig parkeringsböter

BernT

Trådstartare
Jag fick parkeringsböter i början av februari som jag överklagade. Fick idag svar att jag skulle betala, ingen info om hur jag kontaktar dem för att överklaga igen (vilket jag kommer göra, tar det gärna till tingsrätten om det behövs). Så hur överklagar jag igen?

Jag stod på en parkering som är avsedd för kunder, jag var i affären + betalade för tiden för jag visste inte att det var gratis för kunder. Dessutom är det gratis i 30 min för kunder och de har lappat mig efter 8 minuter… jag fick svar nu att parkeringen är för kunder och jag var inte kund så därför ska jag betala. Jaha? Jag köpte inget för det fanns inget jag ville ha 🤷🏼‍♀️ Måste man köpa något för att räknas som kund? Dessutom lappade de mig efter 8 min så det hade ju inte hjälpt om jag hade köpt något om det inte vore inom dessa 8 min.

Bolaget som lappade är I-park men jag skulle överklaga till Svea, och nu fick jag brev av Hojab. Supersnurrigt ju, varför är TRE bolag inblandade??

Jag fick parkeringsböter i början av februari som jag överklagade. Fick idag svar att jag skulle betala, ingen info om hur jag kontaktar dem för att överklaga igen (vilket jag kommer göra, tar det gärna till tingsrätten om det behövs). Så hur överklagar jag igen?

Jag stod på en parkering som är avsedd för kunder, jag var i affären + betalade för tiden för jag visste inte att det var gratis för kunder. Dessutom är det gratis i 30 min för kunder och de har lappat mig efter 8 minuter… jag fick svar nu att parkeringen är för kunder och jag var inte kund så därför ska jag betala. Jaha? Jag köpte inget för det fanns inget jag ville ha 🤷🏼‍♀️ Måste man köpa något för att räknas som kund? Dessutom lappade de mig efter 8 min så det hade ju inte hjälpt om jag hade köpt något om det inte vore inom dessa 8 min.

Bolaget som lappade är I-park men jag skulle överklaga till Svea, och nu fick jag brev av Hojab. Supersnurrigt ju, varför är TRE bolag inblandade??

Handels och Juristinkasso AB lär ha köpt skulden av Svea (som säkerligen sköter parkeringsbolagets fakturering).

Berätta för både Svea och Hojab att du menar att anmärkningen är felaktig.

Handels och Juristinkasso AB lär ha köpt skulden av Svea (som säkerligen sköter parkeringsbolagets fakturering).

Berätta för både Svea och Hojab att du menar att anmärkningen är felaktig.
Den har inte gått till inkasso, men jag har överklagat till Svea. Och då fick jag svaret av Hojab. Och det står inget om hur jag kan överklaga igen.

Jag fick p-böter i sjukhusets p-hus. Prydligt placerad p-biljett på instrumentpanelen. Det fanns en wewbadress och där syntes biljetten tydligt. Så jag överklagade. Fick ett mail om att de ville se biljjetten. Så jag scannade och skickade in. Har inte hört nåt sen dess.

Väntar bara på att de ska höra av sig igen och kräva att jag betalar än. Litar inte på p-bolag....

Jag googlade och fick upp numret direkt 😁
Jo men tycker det är klädsamt att i brevet skicka med kontaktuppgifter till hur jag överklagar just detta. Att ringa vanlig kundtjänst är bara segt.

Sidenote om kundtjänst, när jag behövde kontakta UPS så ville jag få prata med chef/någon högre upp än ”bara” kundtjänst. Då fick jag höra att det finns ingen chef, troligt liksom. Tröttnade och la på direkt och fick upprepa 5-6 gånger innan jag äntligen fick prata med en chef.

Hojab kan driva in skulder utan att det är ett inkassoärende, de kan ha köpt fordringen.
Jo jag vet, men då är det ju trevligt att veta om det är Svea, i-park eller Hojab jag ska överklaga till 🤷🏼‍♀️ Får väl överklaga till alla.

Idioter är vad de är, måste jag betala ska jag kräva tillbaka mina 20kr som jag betalat för parkeringen. Kan ju inte få betala parkering och böter för samma tid och plats, struntar i att det är en skitsumma.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Derivata
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
Trav Håller ej själv på med trav men har ett kallblod som är reggad i STC. Köpte henne Januari -98,var endast 11 år och min första...
2
Svar
35
· Visningar
2 874
Senast: Zandrah
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Hund, Katt, Andra Djur