Sv: Fel på rasen, provocerande?
Ja men så bra, då. Då är det ju bara att visa kritikerna att din häst också kan? Det är enda sättet att få tyst på dem. Tyvärr är det alldeles för många travhästryttare som rider erbarmligt dåligt.
Att travarna får dåligt rykte beror till en viss del på ägarna. Många har fördomar om halvblod, men går direkt till angrepp om de hör något negativt om sina travare.
Immer (som har 2 1/2 travare)
Jag tror att dom flesta ridtravhäst-ägarna ofta får kritik och känner att dom måste försvara sina hästar. Det är inte alltid så kul att höra att din häst kan väl inget för det är ju en travare. Brukar ibland svara jo det kan den definitivt och jag skulle aldrig köpa en häst utan hjärna som du har gjort.
Ja men så bra, då. Då är det ju bara att visa kritikerna att din häst också kan? Det är enda sättet att få tyst på dem. Tyvärr är det alldeles för många travhästryttare som rider erbarmligt dåligt.
Till den andra frågan. Jag hade aldrig velat att min häst skulle se ut som ett halvblod. Hade någon sagt då hade jag blivit riktigt förnärmad. Med tanke på att jag tycker dom flesta halvbloden är stora, fula och klumpiga.
Att travarna får dåligt rykte beror till en viss del på ägarna. Många har fördomar om halvblod, men går direkt till angrepp om de hör något negativt om sina travare.
Immer (som har 2 1/2 travare)