Fel på min kanin??

*tove*

Trådstartare
Min kanin har nog precis börjat bli könsmogen. När han skuttade omkring på golvet igår såg jag att det hängde något mörkt nere nedanför magen. Jag trodde det var bajs som hade fastnat där, men när jag lyfte upp honom så jag det var världens största pungkulor :o . Innan när jag lyft honom har dom inte synts något alls, så det är konstigt att de blivit så himla stora så fort.. Ska de vara så stora eller är det något fel på honom? I övrigt verkar han normal förutom att han inte ätit sin pellets på två dagar. Höet och grönsaker äter han. Han är lika pigg som vanligt.

Sv: Fel på min kanin??

jaaa du... Hur stora är normala ungefär? Det konstiga är att jag aldrig har sett dom förrut.. Och dom var så stora att de verkligen syndes tydligt.. Om jag lägger in en bild kan du kika på den då?

ja det är väl ganska olika, beror väl på vad det är för ras ;)

skicka in en bild du :p så får jag se om jag tycker de ser onormala ut

haha kaninporr ^^

lite stora är dom nog, om dom inte sett ut så förut?
det verkar vara lite olika hur dom ser ut, men på dom flesta av mina kaniner är dom liksom lite .. "skrumpna" haha

men kan dom inte vara svullna eller något? hm, försöker komma på någon anledning.. men jag kommer inte på någon just nu..
skriver om jag kommer på något bra.. någon annan smart människa vet något okcså :)

Nej, jag har faktiskt aldrig sett dom förrut överhuvudtaget. Brukar ju inte kolla igenom där så ofta :p . Men dom är märktes ju jättetydligt nu.. Men han har antagligen precis blivit könsmogen, så det är kanske inte konstigt att dom växt från ingenting, men så stora? :crazy: . Det var längesedan jag hade kanin innan honom, och han är min första hane, så jag vet ju inte hur andras ser ut. Men det kanske inte är ngt man behöver gå till vetrinären direkt med iaf eftersom han fortfarande är lika pigg och så eller? Jag antar att jag bara får ha koll så han inte blir sämre på ngt vis. Min pojke kanske bara är ordentligt välutrustad :rofl: .

:rofl: haha ja :D

det är bara det att jag har aldrig sett att dom har blivit så på könsmogna hannar förut.. och då har jag ändå 15 stycken ;)
men det kanske är olika :S haha
har 2 stycken som precis har blivit könsmogna nu, och deras ser inte ut så vad jag vet... :p men kanske olika...

vad är det för ras han är? och hur gammal?

Fast han kanske har vart könsmogen länge förresten? Jag vet inte.. Han har nyligen börjat försöka jucka på en iaf :crazy: . Jag har sluppit undan, men min pojkvän är han p :o

okej.. ja då skulle han ju ha kunna bli könsmogen nu, om han inte har blivit det tidigare.. :p

du får väl hålla lite koll så han inte börjar må dåligt eller så bara :)

Jo, det har jag tänkt också. Ska bara vänta ett litet tag så man har lite cash igen. Ekonomin är ju inte så strålande nu precis innan och sen efter jul.. Och sen ska han eventuellt kanske paras (eller para) en gång innan också.

Sen om det skulle vara något fel på honom så är det väl inte säkert det försvinner bara för att man kastrerar honom heller?

okej...

Ja, om jag märker ngt annat får jag väl ta och ringa vetrinären och kanske åka dit.

Tack för hjälpen!

Ser inte bilden, men de ska vara bönformade o ca 5 cm långa och som bredast kanske1 cm...de kan ju vara svullna!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
Däggdjur Har nyligen tagit över en kanin som inte haft det särskilt bra. Han har bara fått sitta i sin smutsiga bur och det kan inte vara varje...
Svar
4
· Visningar
3 231
Senast: joanna55
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar