Barnardo
Trådstartare
När min häst åker transport med mellanvägg ramlar hon ihop. Detta har hänt vid flera tillfällen, det är som att hon faller åt sidan men i och med att väggen är där fastnar hon. Att åka utan mellanvägg är inga problem, då står hon lugnt. Har även märkt att hon har problem vid longering när hon ska galoppera med inspänning, hon kan inte fatta galopp då utan det blir totalstopp och hon lyfter huvudet i full panik. Att rida i form i galopp på volt är inga problem. Jag har känt som att hon är svår att ställa i ridningen samt har fått svårt att stretcha halsen, därför har jag tidigare tagit ut en equiterapeut som gick igenom henne, men som inte hittade någonting i halsen.
Har tidigare bara trott att hon varit "dum" när vi åkt med transporten så jag har inte lagt mycket tanke till det utan hon har fått åka brett, men idag när vi skulle åka med två hästar och mellanvägg ramlade hon så fort bilen började köra. Jag ringde självklart till veterinär på en gång och han sa att det kunde vara något fel med halsen, som man kan se på röntgen. Är det någon som vet vad han pratar om eller har varit med om liknande?
Har tidigare bara trott att hon varit "dum" när vi åkt med transporten så jag har inte lagt mycket tanke till det utan hon har fått åka brett, men idag när vi skulle åka med två hästar och mellanvägg ramlade hon så fort bilen började köra. Jag ringde självklart till veterinär på en gång och han sa att det kunde vara något fel med halsen, som man kan se på röntgen. Är det någon som vet vad han pratar om eller har varit med om liknande?