Sv: fegis

Jag skrubba rent hennes vattenkar, utan att hon visste det. Jag sa inte ett ord om att jag tycker hon var för stor för hästen. Jag försökte hjälpa henne när jag och flera andra i stallet uppfattade hästen dålig.
Det är inte "spänning" för mig. Mer att man försöker hjälpa till. Jag skulle bli glad om jag fick råd av folk som kan lite mer än mig. Jag gav henne telnr till distriktsveterinären och bad henne ringa ägaren och informera o höra om hästen haft kolik tidigare.
Det var dessutom 2 veckor innan hon ville vi skulle följa med på Clinicen.

förstår att du blev pass när hon bara sticker sådär.
jag måste säga att jag har med flyttat min häst, men kanske inte riktigt på samma sätt som du beskriver i ditt fall.
Utan det började med att jag flyttade till nytt, o allt skulle vara på hennes vis, d förstår man väl när det är hennes stall men gjorde jag som jag blivit tillsagd så var d fel oxå. :crazy: o en dag stog min häst inne o anledningen var att hon ej hann ta ut henne, :mad: hur kan amn ens göra så.!`? o till slut 2 dagar INNAn julafton säger hon att jag måste flytta. okej jag trivdes inget vidare må jag säga under den tiden jag hade hästen där, hästen mådd einte heller bra. började gå ner i vikt o få ganska kasst humör.:( o d värsta är med att hon låtit en annan titta på den boxen jag hyrde innan hon ens sagt att jag skulle flytta. Så vi här hemma hittade ett nytt stall som tur var, som jag är i ftf. vi bestämde att jag flyttade henne den dagen, runt 7 på kvällen. fast vi inget sa till henne. mockade ur boxen, sopade rent där fodret var o packade allt. Lämnade pengarna för den stallhyran som jag ej hunnit betala + för lite hö. o skrev på tavlan att vi åkt. fast syrran var så arg på henne, o skrev oxå att hon tyckte hon skulle ringa mej o be om ursäkt för allt för så behanldr man inte andra, o inte nån som är under 18 heller. det var min VÄRSTA tid i ett stall.

Jag hade personligen tyckt det varit ett stort irritationsmoment att inte få ta med min häst på clinic/träning, man vill trots allt kunna utvecklas med sin häst, så det kan vara en grej.

En annan sak du nämner är att hon inte skulle tänka på att skrubba rent vattenkar, emn det aknske hon gör, bara det att hon inte hinner innan du påminner henne tex & sånt kan göra att man tycker det blir tjatigt.

Det bästa hade varit tydliga rutiner som ingick i kontraktet så hon inte tyckte det kom nya regler varje vecka/månad, som hon faktiskt kan ha upplevt.

Tex att man skrubbar vattenkaret när man fyller vatten varje dag, rengör krubban när man mockar, sopar stallet när man mockat, såna enkla saker på papper så slipper edt upplevas som tjatigt.
Nu sitter jag inte & menar att du är gnällig eller gnatig, bara hur olika man kan se på samma sak.

Vi har rutiner, kring hur stallet ska skötas. Det var tydligt. Men jag förstår hur du menar, ska ta med det i kontraktet nästa gång, tack för påminnelse.
Hon fick ta med hästen på Clinic.
Jag hoppas hon tar helinackordering nästa gång, jag ska då aldrig ta emot någon "grön" hästägare nästa gång.
Får väl ringa tanten någon gång under veckan, när jag inte känner mig så sur o ledsen längre. Nu börjar jag mer känna som någon klok person skrev tidigare- Var glad du blev av med henne och får in pengar o slipper en massa jobb:bump:

Liknande trådar

Äldre Håller på och flyttar in i en lägenhet (fristående) på en lantbruksfastighet. När kontraktet skrevs i somras så sades det att avloppet...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
29 385
Senast: Inte_Ung
·
G
Hästmänniskan Jaha, så har det kört ihop sig... I november -08 tog vi in en hyresgäst i vårt stall. Vi hade igentligen inte tänkt göra det, men...
Svar
15
· Visningar
2 736
Senast: Gargoyl
·
S
Hästmänniskan Tack ni som svarade på min tråd igår. Lutar nu verkligen åt att hästen kommer hem. Hästen mår ju uppenbarligen inte som den borde och...
Svar
7
· Visningar
1 520
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama