Feelgood tips på Netflix?

Atypical är bra, om en autist som försöker dejta. Väldigt lättsam, lovordad till höger och vänster, lagom korta avsnitt om man inte orkar fokusera så länge.
Rick and Morty är skitkul om du roas av sånt. Inte direkt feelgood, men ändå!

Mr Right, skruvad, svart komedi. Perfekt sjukstugefilm!
Friends with benefits är rätt mysig, kräver ingen vidare koncentrationsförmåga.
Red och Red 2 är störtsköna med imponerande rollista, bla Helen Mirren och John Malkovich.
The fundamentals of caring som nämnts tidigare är en jättefin film, se den!

När jag var influensasjuk senast bäddade jag ner mig och tittade på Huset fullt - igen, eller Fuller House, alltså den nyare serien. Jag tyckte det var såå fnissigt och mysigt och lite lagom dåligt.

Har aldrig tänkt tanken att se det sedan jag tillfrisknade, har knappt ens berättat det för någon. :D Perfekt sjuk-tv för mig.

Lucifer, faktiskt välspelad och bra. Från Neil Gaiman, en underbart bra författare.

White Collar, snajdig, rolig och bra.

Ingen av dem lämnar stora avtryck etc etc men lättuggat och snyggt. Och charmigt.

I Love kriminaldraman. Haken med serier är att jag tenderar att bli för besatt. "Bara ett avsnitt till...". Det blir misär och elände i hemmet då :O

Kör engelska kriminalare, bra skådisar och kvalitet och korta säsonger. Unforgotten tex är bara tre eller fyra avsnitt och det är ganska många som är lika långa. En gammal goding är waking the dead om cold cases. 5 avsnitt, där varje avsnitt är två episoder = 10 allt som allt. Ganska lagom innan du tillfrisknar från ebola, spanska influensan, digerdöden, spetälskan och SARS. :sneaky:

Visserligen serie men: Heartland

Det värsta som händer efter första avsnittet är att någon trillar ner i en brunn och blir räddad ungefär. + hästar

Jag tror the Dressmaker är sevärd.

Mr Holmes gillade jag.

Illusionisten är riktigt sevärd.

The night before går att se om man är sjuk.

En galen natt tyckte jag var sjukt rolig!

True memoirs of an international assassin har jag för mig var lite halvkul. Iaf inledningsvis.

The bountyhunter duger också om man är sjuk.

The do-over var också lite kul.

Likaså Taxi.

Sen en reflektion. Det tar verkligen bara ngn minut att starta ett medlemskap igen hos Netflix. Verkligen så sjukt fort att det inte alls finns ngn idé med att vara medlem om det går långa perioder som man inte använder det.

Atypical är bra, om en autist som försöker dejta. Väldigt lättsam, lovordad till höger och vänster, lagom korta avsnitt om man inte orkar fokusera så länge.
Rick and Morty är skitkul om du roas av sånt. Inte direkt feelgood, men ändå!
Och jag tyckte Atypical var vidrig och fördomsfull :down:

@Alexandra_W - the Good witch gillar jag. Mysig och lagom blandning mellan seriositet och magi. Zoo är också en favorit :up:

Young Victoria såg jag i helgen, bra!

Jag älskar Helen Mirren, så Queen och Woman in Gold är två bra filmer där hon är med som är bra, lättsamma och ändå lite utbildande.

Vet inte om den finns på Netflix men rekommenderar starkt It's complicated.

Riktigt bra feelgod,

Lättsamma filmer att se när man är sjuk är också familjefilmer. Har för mig att Netflix har en sådan sökfunktion.

Krya på dig (från hon som börjar återhämta sig från en man Cold)

The Dressmaker (kanske inte konventionell feel good men med ett helt fantastiskt slut)
Juno
Amelie från Montmartre
Smala Sussie :D
Safety Not Guaranteed

Krya på dig!

Håller med om Red-filmerna. Lägger till Hundraåringen. Jag tittar sällan på svenskt men den var oväntad och bisarr. Kul.

Kom på:

The Paradise - om ett varuhus och kärleksintriger, också ganska stillsam, men för den som gillar kostymdramer i London så...

The Bletchley Circle - mord iofs, men inget splatter, och intressanta karaktärer. Jag hoppades på fler säsonger.

Flickorna i växeln - har jag sneglat på men inte sett själv, den borde passa dina kriterier?

Jag tror the Dressmaker är sevärd.

Mr Holmes gillade jag.

Illusionisten är riktigt sevärd.

The night before går att se om man är sjuk.

En galen natt tyckte jag var sjukt rolig!

True memoirs of an international assassin har jag för mig var lite halvkul. Iaf inledningsvis.

The bountyhunter duger också om man är sjuk.

The do-over var också lite kul.

Likaså Taxi.

Sen en reflektion. Det tar verkligen bara ngn minut att starta ett medlemskap igen hos Netflix. Verkligen så sjukt fort att det inte alls finns ngn idé med att vara medlem om det går långa perioder som man inte använder det.

Jo jag vet. Men det är det här med seniliteten. Jag tänker jag ska göra så - och glömmer bort det.

Alla Steup up filmer. Ren feelgood och en massa snygg streetdans. Dessa kan jag kolla på om och om igen för att få lite feelgood-känsla. Jag önskar verkligen att jag kunde dansa som de gör :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka