Febertermometer

M

marulf

Halloj
Jag undrar om ngn av er känner till var jag kan få tag på en febertermometer till hästar där man kan hänga ett snöre i ändan, är det dom som kallas med "ankare" på?
Vore tacksam för svar:bow:

Sv: Febertermometer

Just en sån vet jag inte men flera hästbutiker säljer termometrar med sladd i, och det blir ju samma sak, "livlina". Har för mig att Hööks säljer(?), har gjort det iaf..

Lite nyfiken vad du ska med snöret till;) ?

Polly_Mulle skrev:
Hålla lite extra hårt i....
Jasså det är inte bara stallägaren som anser att hästar kan suga in termometern.. Jag trodde det var hans påhitt:o
Inget elakt men jag kan inte förstå varför?!

Av alla hästar jag tempat (i.o.f.s. inte så många...) har jag aldrig råkat ut för någon som försökt suga in den, möjligtvis trycka ut men inte in. (Eller har jag bara haft tur med dom jag tempat:confused: )

Hej!

Hade diskussion om detta på skolan jag gick (hästskola, ja!) med vår anatomilärare som var veterinär.. Hon sa att allt som kommer in kommer ut igen, så egentligen är det onödigt med snöre..

Själv skulle jag vilja ha en temp som stannade kvar utan att man måste hålla, så jag kan göra annat i väntan på att den ska bli klar../ Lavinia

peter_lundin skrev:
Undrar hur långt in en häst kan suga en termometer?
PL

Tänk om den går "hela vägen", så att den stackars hästen riskerar att få kvicksilver i munnen:crazy: :rofl:

Immer

Använder aldrig snöre, så långt in behöver man ju inte med tempen så man riskerar att tappa bort den :crazy: jag menar, hallå hela armen eller ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 820
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 658
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar