Febertermometer

turbofling

Trådstartare
Vi tänka köpa en ny, den vi har nu är en gammal hederlig rumptermometer som tar 100 år på sig för att mäta temperaturen. Inte helt lätt på en bebis som inte kan vara stilla mer än 2 sekunder

Vad har ni för tips på bra termometrar?
Har sett att det finns både såna som mäter i öron, i panna och någon som mäter med något form av ljus en bit ifrån.

Sv: Febertermometer

En rumptermometer visar väl oftast mest rätt, men som du säger: har man ett sprattelbarn så funkar det ju inte så bra...

Annars skulle jag nog litat mest på en örontermometer, de används ju flitigt på sjukhusen.
Philips har en bra modell som vi använder på jobbet (sjukhem), den känns pålitlig :p.

Jag har en rumptermometer. En smal och mjuk som mäter inom 10 sekunder. Den funkar i armhålan oxå. När Rasmus var på barnakuten tog dom tempen i armhålan på honom och la på 1 grad. (Rumpan är ju exakt)

Kommer nog köpa en örontermometer nu när bebis nr.2 kommer. Känns smidigast och framför allt hygieniskt! Kan ju inte använda Rasmus termometer på henne.

När Rasmus var nyfödd mätte dom tempen i örat på honom.

kl lite

På bb mätte de bara i armhålan på Chelsea.. tar man bara en vanlig termometer då? Kom på nu när jag såg tråden att vi inte köpt ngn speciell till henne.
Annnars verkar ju de för örat vara mkt smidiga!

Vi har en rumptermometer till vår knatte (nu 1.5, alltid varit sprallig), inköpt på babyland tror jag för en knapp hundring, den är liksom böjbar i spetsen och tar tempen på 10 sekunder och piper när den är klar, har aldrig varit något problem att använda eftersom den går så snabbt, och stämmer bra.

har en som man mäter i örat med och den är jättebra.
Går snabbt och sonen gillar den så är aldrig några problem att tempa med den

Du kan ju testa på dig själv. Ta tempen under tungan och jämför med resultatet du får under armen. Men jag tror alla termometrar funkar under armen men man måste lägga på någon grad.

Vi har en rumptermometer ( el muntermometeter om man velat det). Sen har vi alltid på sånna "termometer-kondomer",små plastskydd som man har på innan, hygiensiskt och smidigt!

Har dock funderat på att inhandla en örontemp oxå nu när äldsta sonen är äldre, verkar smidigt och nu för tiden säger de ju att örontemparna är såpass rättvisande att det känns tryggt att använda.

kl

Vi har en rumptermometer som mäter jättesnabbt. Har fungerat toppen ända tills nu, då My verkar tycka illa om den. Hon spänner sig jättemycket och jag blir nästan lite rädd för att göra henne illa även om jag är superförsiktig.

Jag behövde hjälpa henne lite vid bajsning några gånger när hon var hysteriskt hård i magen, och sen dess har hon inte gillat det här med termometer i rumpan...

får nog inörskaffa en örontermometer.

//julia

*kl*
Vi har en som mäter temp i pannan.
Hur exakt den är jämfört med rumpan vet jag inte men vi tempar regelbundet (både barn och vuxna) för att se vad normaltemperaturen är, så då ser man ju om det är en feberökning på G.

Vi har en örontermometer, och det är den bästa investering jag någonsin gjort till barnen. Den är värd sin vikt i guld, jag kan ta tempen när som helst, hur som helst (till och med när de sover) utan att ungarna protesterar, till skillnad från rumptermometern som dottern oerhört snabbt lärde sig att hata, sonen har tack och lov helt sluppit såna instrument. Jag upplever vår örontermometer som oerhört stabil i temperaturåtergivandet. Den är helt enkelt suverän. Har haft den i nästan 6 år och aldrig ens bytt batteri på den. Billig var den inte, men jag skulle aldrig köpt något annat än en örontermometer om frågan var aktuell igen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 281
Senast: Gumman123
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka