Kalaspinglan

Trådstartare
Min älskling har feber, och vill inte äta. Sedan idag. Han har legat och tryckt i sängen tillsammans med mig (som har halsont/hög feber/huvudvärk/ont i öronen). Hela dagen har han varit lojj (utom när han lekte med fotbollen) och periodvis legat och skakat lite grand.

Jag tempade honom alldeles nyss, 39.7 grader - MEN då har vi ca 24 grader inne och han har legat med utetäcket på sig ett tag. Ska tempa igen om en liten stund när han legat utan täcket ett tag.

Vad kan man göra? Någon har sagt till mig för länge sedan att det går att ge hundar panodil. Stämmer det?

Ååå, min lilla plutt. Nu är det nästan mer synd om honom än om mig.. ;)

Sv: Feber

Ring till en vet.klinik innan du ger honom någonting. Se till att han får i sig vätska. Mycket viktigt.

Ring veterinären först, har för mig att man ABSOLUT INTE får ge hundar nåt med paracetamol i, utan om de måste ha nåt ska det vara typ magnecyl... Men som sagt, jag minns inte säkert, det kan vara tvärtom också!

Ring direkt. Jag kom osökt att tänka på tarmvred? är inte det vanligt på RR?

Det kan ju bara var en allmän infektion - eller rättare sagt - vad som helst - men ändå, kolla direkt!

*håller tummarna*

Hej!
Tack för era svar!

Idag har han ingen feber (38.5). Han är mycket mer pigg och alert idag. Jag håller givetvis uppsikt framöver.

Liknande trådar

Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 204
Senast: yennork
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
Övr. Barn Det började i förrgår med att äldsta dottern Melissa 4 år fick huvudvärk. Jag tänkte att det berodde på att hon druckit för lite och...
Svar
14
· Visningar
3 966
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama