Feber när de sätter kindtänder??

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Min son har lite feber från och till. Han hade feber för en vecka sen som gick över på en dag och nu är det dags igen. Han har haft feber sen i gårkväll. Han har inte så hög feber mellan 37,5 och 38,2.
Min undran är nu och det kan ha att göra med att han håller på att få sina kindtänder, ser att det på flera ställen i munnen börja sticka upp små hörntänder. Han biter på allt han kommer åt och har ofta fingrarna i munnen. Han verkar inte alls påverkad av febern utan är lika glad och busig som vanligt.
Vad tror ni?
 
Sv: Feber när de sätter kindtänder??

Ja det kan ha med kindtänderna att göra, det kan även vara någon av de andra barnsjukdomarna som är mer eller mindre mystiska... "tredagarsfeber" femdagarsfeber" osv... Mina ungar har alltid känt av tänder och blivit gnälliga, lite febriga och rejält risiga i magen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 645
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 097
Senast: Jahaja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 628
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp