Sv: Fax

Du måste ha ett modem som klarar köra som fax

Du kan inte köra fax via ditt ADSL-modem

kan jag inte köra det via mitt ADSL ? eller var det en fråga ( utan frågetecken :D )

Nää ADSL är digital medan fax är analogt.

Du behöver typ ett 56 modem som klarar av fax

hmmm, kan man ha 2 modem då eller?? Har ett modem här som det står Power Bit Office 56 DL på....men det används ju inte nu när jag har ADSL...

Ja, du kan ha två stycken modem. ADSL-modemet lurar din datorn så den tror att den är en del av ett stort nätverk som i sin tur har tillgång till Internet. Du kan använda ett vanligt modem under tiden. Det som krävs är att modemet har faxstöd.

Sen får du installera "Faxtjänsten". "Kontrollpanelen" - "Lägg till eller ta bort program" - "Lägg till/ta bort Windowskomponenter". Hur det sen fungerar vet jag inte eftersom jag inte har använt mig av det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 122
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: fejko
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka