Favvo Ras!

Sv: Favvo Ras!

1: Rottweiler
2: Schäfer
3: Malinois
4: Holländsk Herdehund
5: Dobermann
6: Risenschanauzer

*kl*

Hede hund (inte godkänd som ras men,men)
Lapsk vallhund
Munsterländer

Kram

:banana:
eller vänta snyggingen från Holland måste ju va med :) Saarlos Wolfhound. glömde den fina rasen som faktiskt är en korsning mellan varg och schäfer. tyvärr inte tillåten i sverige, var förmodligen därför jag missade den, har ju gett upp hoppet om att få ta den till sverige:cry:

Den kniper i alla fall andra platsen så den nya listan är alltså.

1 Siberian husky
2 Saarlos Wolfhound
3 Schäfer

Saarloos wolfhound. De är verkligen så fina!
saarlooswolfhond_startseite.jpg

Sjukt att de inte är tillåtna i Sverige när de är det i så många andra länder:confused: fast kanske bra med tanke att de kanske lätt hamnar i fel händer
Saarlos wolfhound:love:
swh_wesen06.jpg

Ja detta var ju inte enkelt...

Men på 1:a platsen ¨måste jag nog sätta Schäfer, brukshundarnas brukshund!

Och på 2:a platsen så får det stå Lapsk Vallhund, Har ju faktiskt en sådan! :)

Och på 3:e platsen så får det stå Malinois, bara för att de är ju riktiga arbetsmyror!

PIRU skrev:
1: Rottweiler
2: Schäfer
3: Malinois
4: Holländsk Herdehund
5: Dobermann
6: Risenschanauzer

Min kusin har en holländare *ryser* Supersnäll osv, men noll koll på att läsa andra hundar.... Säkert inget rasbekymmer, men ibland undrar jag, ser nån gång samma beteende hos belgarna...

helt off topic...

//E

Här är det bara schäfer som gäller. :)

Men jag har många hundar jag gillar till utseendet, men som inte överrensstämmer med vad jag vill ha vad gäller temprament och mentalitet. Sen är det några hundar jag kan tänka mig just med tanke på deras temp. och ment. men aldrig köper pga utseendet. :p

Så det blir schäfer som har allt jag önskar i ett och samma paket. :bow:

Förutom min egen hund som är en blandras så..

1. Lejonberger
2. Siberian Huskey lr något liknande
3. Dunkerstövare lr vad de heter

1:a Samojed
2:a Labrador
3:a Bulldog
4:a Tollare
5:a Finsk lapphund

Jag gillar så många hundar att de är svårt att göra en lista, men HELS självklart är att SAMOJEDEN e ETTA!! Dom e ssååå söta:love:

1 Schäfer
2 Schäfer
3 Schäfer

Finns det något vackrare :love:

Modesty Blaze

Blir jag frisk så kommer jag att skaffa en schäfer igen det är en sak som är säker :cool:

Italiensk vinthund! En underbart vacker liten gracil hund på utsidan med mycket kärlek, mod och intelligens på insidan.

LC2.jpg

Det är inte mina hundar på bilden. Jag har tyvärr ingen möjlighet att lägga upp en bild på min vinthundsflicka. Men här är en som liknar henne:

10320.jpg

1. Cocker Spaniel
2. Doberman
3. Dvärg pincher

lite gott och blandat :)

min lilla cocker
Casey.jpg

1. Cocker Spaniel
2. Doberman
3. Dvärg pincher

min älskade lilla cocker Casey
Casey.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 378
Senast: linnsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 814
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar