Favoritporslin/glas/skålar/konstglas

Min syster samlar på glas från Marimekkos sukat makkaralla. Jättefina och lite annorlunda.

Jag har ett skåp fullt med Leonardo Swing. Roliga glas men jag är lite less på dom.

Vi har klassiska grön anna som "finporslin"
 
Jag har fyrklöverns blå herrgård som både vardags- och finporslin. Har fått den i omgångar från att jag föddes och tänker att det är lika bra att den kommer till användning. Min erfarenhet är att porslin i mestadels vitt och transparenta glas fungerar bäst i längden då de passar till alla sorters dukningar.

Glas har jag både dricksglas och vinglas från Iittalas Essence-serie. Främst på grund av att de är väldigt goda att dricka ur.

Jag har 6 st svarta höganäs-tallrikar också men de används endast till tacos, pizza och annat som liksom är lite för stort för en vanlig tallrik. Hatar den typen av keramik egentligen då besticken gör så obehagliga ljud på dem :D
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en längre duschvägg med halvfrostat glas som vill visa hur det ser ut i badrummet? Behöver lite inspiration. Har bestämt...
Svar
0
· Visningar
237
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 583
Senast: Tantan
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
606
Senast: lil-sis
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 825
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp