Favoritporslin/glas/skålar/konstglas

Min syster samlar på glas från Marimekkos sukat makkaralla. Jättefina och lite annorlunda.

Jag har ett skåp fullt med Leonardo Swing. Roliga glas men jag är lite less på dom.

Vi har klassiska grön anna som "finporslin"

Jag har fyrklöverns blå herrgård som både vardags- och finporslin. Har fått den i omgångar från att jag föddes och tänker att det är lika bra att den kommer till användning. Min erfarenhet är att porslin i mestadels vitt och transparenta glas fungerar bäst i längden då de passar till alla sorters dukningar.

Glas har jag både dricksglas och vinglas från Iittalas Essence-serie. Främst på grund av att de är väldigt goda att dricka ur.

Jag har 6 st svarta höganäs-tallrikar också men de används endast till tacos, pizza och annat som liksom är lite för stort för en vanlig tallrik. Hatar den typen av keramik egentligen då besticken gör så obehagliga ljud på dem :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hemmet Någon som har en längre duschvägg med halvfrostat glas som vill visa hur det ser ut i badrummet? Behöver lite inspiration. Har bestämt...
Svar
0
· Visningar
241
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar