Jag är löjligt förtjust i Ittala rödvin & vitvinsglas
https://www.iittala.com/se/sv/collections/iittala/essence/c/essence/intro
https://www.iittala.com/se/sv/collections/iittala/essence/c/essence/intro
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni vitrinskåp i köket eller ett tjusigt fristående i vardagsrummet? Jag är fascinerad. Trodde vitrinskåpet dog med min mammas generation. Mina "skåp med glasdörrar" är Billybokhyllor.
Har ni vitrinskåp i köket eller ett tjusigt fristående i vardagsrummet? Jag är fascinerad. Trodde vitrinskåpet dog med min mammas generation. Mina "skåp med glasdörrar" är Billybokhyllor.
Det var snyggt. Jag börjar ju liksom tycka att prydnadssaker är kul igen efter att ha rensat stenhårt sen barnen var små och jag har noll zero intresse av att damma saker. Men jag har svårt att se mig med ett "vitrinsskåp".Gammal bild, så det är lite annat innehåll nu. Står i vardagsrummet, fick knappt plats i köksskåpen med alla glas och koppar innan.
Det var snyggt. Jag börjar ju liksom tycka att prydnadssaker är kul igen efter att ha rensat stenhårt sen barnen var små och jag har noll zero intresse av att damma saker. Men jag har svårt att se mig med ett "vitrinsskåp".
Spiegelau Bordeaux-glasen gillade jag, är de goda att dricka ut också? Jag måste ta tag i våra vinglas, jag har några ikea vinglas, två vinprovarglas som använder när vi bara är två som ska dricka eller om jag är själv och så några som inte är vinglas egentligen men fungerar som det.Spiegelau Bordeaux-glas:
Schott-Zwiesel Diva:
Spiegelau Bordeaux-glasen gillade jag, är de goda att dricka ut också? Jag måste ta tag i våra vinglas, jag har några ikea vinglas, två vinprovarglas som använder när vi bara är två som ska dricka eller om jag är själv och så några som inte är vinglas egentligen men fungerar som det.
Schott-Zwiesel Diva glasen så lite läskigt höga ut, jag skulle nog slå omkull dem.
Ärsch då jag som tänkte att jag kunde få provdricka dem hos dig!Jag har inte köpt dem ännu men de är på min lista, precis så där vill jag ha min vinglas (jag avskyr när öppningen är för trång och ja, jag skiter i att det finns olika glas för olika vinvarianter ).
Ärsch då jag som tänkte att jag kunde få provdricka dem hos dig!
Man måste hitta såna man tycker om! Jag har letat i många år efter några glas som skulle kunna ersätta min ikeaglas, men har inte hittat några. Nu har jag några nya förslag att kika på!Tusen, tusen tack för alla tips hörrni!
Jag har kollat runt lite, har köpt lite glas från Nachtmann, muggar från Höganäs, en skål från Målerås och lite annat. Vinglas köpte jag faktiskt från Zara Home Inte på grund av bristande ekonomi utan helt enkelt för att jag tyckte att deras 100:-/st-glas var finare än dem jag såg på Cervera & Önska. Deras glas hade dessutom en skön tyngd medan alla andra jag tittade på kändes så bräckliga, klumpiga jag hade garanterat tagit sönder allihop på nolltid.
Tusen, tusen tack för alla tips hörrni!
Jag har kollat runt lite, har köpt lite glas från Nachtmann, muggar från Höganäs, en skål från Målerås och lite annat. Vinglas köpte jag faktiskt från Zara Home Inte på grund av bristande ekonomi utan helt enkelt för att jag tyckte att deras 100:-/st-glas var finare än dem jag såg på Cervera & Önska. Deras glas hade dessutom en skön tyngd medan alla andra jag tittade på kändes så bräckliga, klumpiga jag hade garanterat tagit sönder allihop på nolltid.