Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Jag är tacksam för minsta lilla tips, oavsett om tipsaren är nykter eller lullig.
Jag kan rekommendera att kolla upp Rörstrands "Skåne", en gammaldags klassisk servis (som jag har en gigantisk uppsättning av, min pappa samlade på den ). I samma stil finns "Svenska slott" från samma producent.
Till vardags har jag glastallrikar från Arcoroc, "Aspen" och "Fleur". Från de serierna har jag diverse skålar i diverse storlekar också.
@tantens favorit Qvint från Rörstand är också ett mycket vackert porslin.
Jag har också ett gäng skålar från Broste Copenhagen från deras "Nordic"-serie. Jag tycker bäst om "Nordic sand" men "Nordic sea" är också helt ok. "Nordic coal" faller mig inte i smaken alls.
Det finns vita skålar från Jamie Oliver på Rusta som jag tycker är fina (och kanske har råkat köpa ) men jag gillar inte de tallrikarna eller hans glas. De är tunga och ger en klumpig känsla.
Du kan åka till myrorna och fynda det tänker jag göra nästa gång jag kommer till Malmö.Det kommer att bli en svindyr shoppingdag imorgon.
Tusen tack för alla tips! Ska kolla upp allt på en gång!
Det kommer att bli en svindyr shoppingdag imorgon.
Tusen tack för alla tips! Ska kolla upp allt på en gång!
Det kommer att bli en svindyr shoppingdag imorgon.
Önskar jag kunde ge lika bra råd i berusat tillstånd. Det brukar mer dra åt motsatsen.Jag hojtar om jag kommer på något mer (om det inte framgått så är jag inte nykter ännu ).
Ja, men jag har ju rensat ut massor. Dags för påfyllning!Alltså, jag har försökt ta bort så mycket som möjligt som behöver stå i vitrinskåp. Fylla på?
En ungefär sådan här har jag i mitt;
Ska nog föreställa Ditmar Urbach men stämpeln är nästan utplånad. Den är ett barndomsminne för mig.Ja, men jag har ju rensat ut massor. Dags för påfyllning!
Men den var ju underbar! Vad är det för märke?
Jag behöver verkligen uppdatera mitt vitrinskåp och skulle uppskatta lite inspiration från er. Vad har ni för favoriter? Jag behöver allt från samtliga typer av glas till snygga skålar till rena prydnadsföremål. Hit me!
Haha. Den fanns i mitt barndomshem. Slängde den.En ungefär sådan här har jag i mitt;
Jepp, finns i massor med exemplar. Är dom från 30-talet och har rätt stämpel så är dom värda några hundra. Finns ju många uschla kopior också.Haha. Den fanns i mitt barndomshem. Slängde den.
Några år senare såg jag den för 200 spänn på en antikaffär.....