Favoritmat?

morris

Trådstartare
Funderade om det även inom kattvärlden finns vissa individer som äter "konstig" mat... Annars anses ju katter vara kräsna... ;)

Så, har era små älsklingar nå specifika delikatesser? Själv kan jag nog inte bidra med så mycket, men ena missen gillar majs (på burk) och en släktning har en katt som älskar champinjoner... :o

Sv: Favoritmat?

Mina missar älskar popcorn å chips. Dricker allt som finns i glas och den ena har en förkärlek för okokta makaroner. Äldsta grabben älskar ost och kräver sin skiva innan frukosten får påbörjas.

Konserverade champinjoner, inlagda rödbetor, gurka o bruna bönor + GODIS o KAKOR (det spelar ingen roll vad det är, bara han får smaka) o blötmat, han är en hysterisk tiggare :love:. Mina andra tre vill bara ha torrfoder o är inte speciellt tiggiga ;)

Öl älskar de, kan inte låta ett glas stå framme utan "tillsyn"! :D
Annars gillar de chips, popcorn, sparris, räkor och mycket mer. Isbitar att slicka på är jättekul.
Om jag öppnar en burk tonfisk så dansar de, men det är nog inte så ovanligt.

Min herreman älskar ost och ostkrokar som flera andra också skrivit. Något mer udda är kanske en korvsort som heter rökta ringen, grillade revbensspjäll, creme fraiche och turkisk yogurt!

Tjocka, glupska katten älskar paprika!! :) Jämt när man står och skär paprika sitter han nedanför och tigger!! :love: Sen slukar han bitarna han får!!

Båda katterna älskar att dricka vatten från kranen när man sitter på toa!! Står i handfatet och jämrar sig tills man sätter på en liten stråle åt dem!! :banana:

Oj oj, mina föräldrars katt är konstigt.
Favoriten är råa champinjoner och sparris. Färsk ströming äter hon inte, den ska vara fryst och tinad. Oliver är mums. Hon fick fiskbullar, potatis och sås, åt upp potatisen, slickade i sig såsen och lämnade fiskbullarna.

Häromveckan åt hon upp en halv pepperoni :o

Min tant (som är världens kräsfia) förvandlas till värsta matmonstret när jag tar fram havrefras och vaniljyougurt till frukost :confused:

Pepparkakor, digestivekex och annat "kakigt" brukar också slinka ner. Och mjölkskummet på kaffet (blir så söta klickar på nosen) :p

Tänk på att pepparkakor inte är bra för en kattmage. Inte i stor mängd iaf. Några smulor okej, men inga hela kakor.

Ha, reagerade inte först att det var du som skrivit tråden... Du är inte här spec. ofta längre..

Det är så kul att se att katterna är så olika i vad de tycker om.
Vi har två tjejer en som tigger allt(Ronja), älskar mat och lagar man kyckling kan hon inte vara i samma rum..... Hon blir tokig milt utryckt.

Den andra damen är för fin för att uppföra sig på det viset(Maja). Inte så glupsk heller. Om man ger dom någonting gott så måste man se till att inte Ronja kommer och äter upp majans godbit. Majan njuter nämligen maten medan Ronja slukar den som en glupsk hund.

Det finns dock en sak som Majan tycker är super. Det är potatisskal från kokt potatis, speciellt om man får stjäla dom själv. Hon gillar även burkmajs.

Ronja hör på långt håll om man tar fram en chokladkaka och bryter en bit. Då vill hon ha och ger sig sällan innan hon har en liten bit. popcorn är en annan favorit för Ronja.

Det roliga är att Ronja gillar inte potatis och majs, Majan gillar inte choklad och popcorn. ;)

Vår tjockistjej äter precis allt - melon, russin, knäckebröd, lussekatter, äggskal, lingonsylt... På morgnarna dricker hon välling tillsammans med sin äldsta matte. Och givetvis har hon lärt sig att visp + kastrull = välling, så vi får vara väldigt försiktiga med vispen om vi vill slippa snubbla över henne. Hon tillbringar en stor del av dagen på diskbänken, där hon hjälper till att hålla tallrikar och kastruller rena.

Lillskruttan dricker te med mig emellanåt, och lämnar jag en ostbågepåse obevakad i mer än ett par sekunder kryper hon garanterat in i den och festar.

Kungen äter bara kattmat, han skulle aldrig nedlåta sig till att äta samma mat som sina undersåtar. :D

Vår underbara flicka som dog i fjol :cry: älskade sourcream&onion-chips över allt annat. Och hon ville helst äta dem som hon åt torrfodret - ur handen.

Min kisse gillar också välling. Jag får knappt ha min frukostvälling ifred och när jag väl lyckats få bort henne från koppen så ligger hon ändå på ett ställe med bra utsikt och väntar storögt på att jag ska bli klar så hon kan slicka ur det sista.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 331
Senast: Marvin
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 278
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 227
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur