favorithingstar inom travet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
Sv: favorithingstar inom travet?

Supergill har jag bara haft att göra med en avkomma till, en ilsken liten råtta, som var alldeles underbar. (Bänga hästar har en tendens att gå rätt in i mitt hjärta. När jag efter att ha bekantat mig närmare med damen i fråga gick in till min man och berättade hur häftig hon var, sade han: Åh nej, inte en sådan!)

Roligt att höra att du gillar Fast Photo, eftrersom vi väntar en sådan här i vår, lite oförskyllt. Vi köpte märren dräktig.

Jag hade honom som konvalecent innan han gick till aveln, vilket psyke :love: Han var inte bara otroligt vacker, han var klok som få...otroligt trygg i sig själv, och det var inte bara jag som rös när man såg hans "stora hjärta" .......

De ska ha ett lugnt psyke och en bra mun. Stammässigt kunde jag tänka mig denna: http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?trotter=8742&breed=warm&lang=swe

Helst skulle jag vilja ha en märr linjeavlad på Speedy Somolli med lugnt psyke.

Vad tror du skulle passa?

Jag skulle tro att min gammelmärr skulle passa ihop med Korean...Dessvärre är hon ute o springer på de evigt gröna ängarna..... :crazy: Hon har gammal stam, men den dög iallafall o det var nån snubbe, som ville låna henne för aveln men jag ville aldrig låna ut henne då hon var 19 år gammal o haft 7 föl de senaste åren. En väldigt snäll tant med ett stabilt temperament. Psyket det var underbart. Hon var inte ens rädd för något o tog allt med ro. Lite för lugn o väldigt snäll. Lättkörd. Runt 164 mkh o hade lång rygg. Grova benstomme kom jag nu på att hon hade.
Alla (ja de flesta som träffat gammelmärren) föredrog faktiskt henne framför min andra märr. Min nuvarande märr är väldigt pigg o energisk.
Dom var bästisar, båda två.

Senast ändrad av en moderator:

kom på några fler: Fast Photo, Banker Hall, Striking Sahbra, Super Arnie, Andover Hall, Muscles Yankee, Love You, Diamond Way, Juliano Star, And Arifant, General November

:love: :love: :love:

Jag gillar Zoogins avkommor, de kanske inte är så bra men har trevligt temprament. De jag mött.
Annars Sugercane Hanover och
Kallblod= Pelle Babs , jätte trevliga avkommor och med tanke på de "dåliga"ston han fått skapliga resultat, har själv två stycken av honom. Sedan Lome Kongen som ska få betäcka mitt Pelle Babs Sto.
Järvsöfaks måste jag ta med då jag ridit o kört honom. Fina avkommor också.

Viking Kronos gav mig nästan rysningar att se på :love:

Men jag är inte insatt i travaveln och vet inte hur han är avelsmässigt :-)

Going Kronos är efter Viking Kronos väl? Några av de få namn jag känner till :-)

(Jag gissar att jag avslöjar mig som en riktig nybörjare...)

Japp det är han!

Han är även far till Thai Tanic, Fama Currit, Order by Fax, Triton Sund, Turbo Sund, Flicka Kronos, Guilia Grif mfl mfl. Vikingen är utnämnd till Elithingst. :)

Senast ändrad:

Är nog lite svag för Gigant Neo, kan inte direkt svara på varför....

Aha!
Tack, det är alltid roligt att lära sig mera om hingstar och deras påverkan i aveln :-)

får ju säga Rapido, en sån gossig å snäll häst med hjärta av guld så kommer han alltid att vara favorit hingsten oavsett vad han har lämnat efter sig.

Love You, Super Arnie, Smasher, Juliano Star :love:

Järvsöfaks såklart ;)
Annars är ju Tandtroll en riktig söt herre, Men favoriten är nog ändå gamle Troll Jahn, vilken underbar häst!! :love:

Tap In, Juliano Star och Järvsöfaks är mina favoriter.

kl

Är väldigt förtjust i Moe Odin.
Sen Spotlite Lobell, Rite On Line efter hur lillskiten rör sig.

En otroligt snygg hingst är Power to charm,
Han har ej lämnat så många avkommor än, endast 77 st + 07 kommande. Det blir spännade å se vad hans avkommor blir för något, nu då dom börja bli startklara, kanske blivande stjärnor.. *hoppas*

Se länk http://www.staro.se/power.htm

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix