favorithingstar inom travet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

ja ni såg frågan..

mina är iaf:

Varmblod: Viking Kronos, Supergill, Spotlite Lobell, Smasher (trots sköra avkommor), Valley Victory

Kallblod: Järvsöfaks (vem annars ;) ), Elding, Lykke Gutten (får komma me på ett hörn, för han har jag ridit på :p )

Sv: favorithingstar inom travet?

Gigant Neo :love: Valley Victory :love: Dream Vacation :love: Lindy Lane :love:

good as gold också, bara för att våran underbara fölunge är efter honom.
och Tap In ;)

Supergill är min favorit, men det finns många jag tycker är bra.

Varenne, som tävlingshäst, men som avelshingst har jag inte någon uppfattning än.

Jag tror att Love You kommer att bli mest framgångsrik av de franska hingstarna inom några år. Jag är även svag för Korean, han hade en fantastisk utstrålning. Däremot tror jag inte att han kommer upp i avelsindex över 120 men jag skulle kunna tänka mig att använda honom till en passande märr ändå.

Viking Kronos är en av mina favoriter också. Och hans son Going Kronos ger mig rysningar (av välbehag) att se på banan :-)

Pratar vi om avelshingstar?

På tävlingsbanan: PINE CHIP :love: vilken uppenbarelse han var. Rysningar...

Som avelshingst: VIKING KRONOS

Varmblod är det enda jag har koll på. Här kommer några favoriter.
Beprövade: Lindy Lane, Muscles Yankee, Viking Kronos, Pine Chip.
Wildcards & mindre beprövade: Amigo Hall, Juliano Star, Fast Photo, Chip Chip Hooray.

Och jag kommer med en katt bland hermelinerna.
Självklart skulle jag velat haft en hingst efter Viking Kronos, Varenne eller det andra tunga gardet..

Men tråden handlade om favorithingst och då finns det bara en!

En häst som aldrig riktigt har blivit accepterad.
Som trots dåligt stomaterial har lämnat 16 miljonärer..

Hans avkommor är tidiga och de är hållbara och tävlar långt upp i åldrarna.

Hans avkommor har tjänat över 130 miljoner
Nästan 3000 segrar på ca 35 000 starter.

Hans coola temperament nedärver han ofta till sina avkommor och han används en del på heta märrar för att dämpa blodet

Han var själv en strålande tävlingshäst som startade "over there" som 2-åring och hade världsrekordet på 1000-metersbana ett tag.
Segrade i 14 av 36 starter och sprang in under tre säsonger på 80-talet över 4 miljoner kronor.

Han har alltid varit en lågbudgethingst och dom sista åren kostat 5000:-

Mr Drew så klart!:love:

Se över hans siffror och stomaterial så ser ni vilken underbar avelshingst han är egentligen.

dessutom en sådan underbart klok blick..

Muscles Yankee är jag väldigt förtjust i..... Likaså Mr Drew, Viking Kronos, & , &....... Kan inte rabbla upp alla som jag gillar...

Viking kronos:) han har jue suveräna avkommor som har visat kapasitet och desutom har utstrålning:) För att inte tala om Going kronos...

Har nu ett årsföl efter Tap In som verkar snäll(än så länge) och är fiin. så han är en favorit också.

Och min syster har en egenuppfödd 2-års hingst e:Staro showbiz som är riktigt fiin;)

Sen lämnar jue Foreign Office fina avkommor oxå:d

kolla in min hemsida www.freewebs.com/jenkans för att se bilder på fölet o 2åringen Mf.

Viking Kronos lämnar så otroligt fina hästar.. men jag kan säga att när jag såg honom IRL varje dag 3 veckor i sträck blev jag faktist inte så imponerad. en "vanlig" häst ;)

likaså Frome Above.. men man kan ju inte neka att det är bra hingstar! :)

men det kan säkert bero på att de nuförtiden inte gör något, jaded och jocose imponerade MYCKET mer på mig.

Lånar tråd..

Tycker att Super Arnie som avelshingst har varit bra.
Ungarna som små är lite av stridsvagnar som inte räds något..

Tap In är hingst som jag tror kommer att visa sin duglighet.
Tap In ungarna är ju bara hur härliga som helst.
Dom som är små, grå är ofta ettriga saker som tror sig veta bäst..alltid..Övriga Tap In ungar är av blandad sort.

Enjoy Lavec gillar jag skarpt...
Ungarna är ju som jättenallar...

Som franska avelshingstar så undrar jag om inte Guatemals Wood kommer att bli succé..är på god väg dit i alla fall.

På italienmarknaden har jag sett att Uronometro är ett bra val.
Han är en son efter Lemon Dra och kommer enligt "expertisen" där nere att nu ta över pappas stora krona...vi får se.

AM

I" min ungdom "såg jag, en gång ,den franska stjärnan Ideal Du Gazeu ...
:love:
- Vilken utstrålning !!!:love:

Viking kronos:) han har jue suveräna avkommor som har visat kapasitet och desutom har utstrålning:) För att inte tala om Going kronos...

Har nu ett årsföl efter Tap In som verkar snäll(än så länge) och är fiin. så han är en favorit också.

Och min syster har en egenuppfödd 2-års hingst e:Staro showbiz som är riktigt fiin;)

Sen lämnar jue Foreign Office fina avkommor oxå:d

kolla in min hemsida www.freewebs.com/jenkans för att
se bilder på fölet o 2åringen Mf.

Jag äger en avkomma av Foreign Calero :) "tyvärr" är han ej travare längre då han var förkort i kroppen så han inte tyckte de var kul.

Jeg leste her om en som likte Mr Drew. Har vært inne på tanken å bedekke mitt sto som er etter Firm Tribut med Mr Drew. Men jeg er ikke inne i avl og trav så jeg er ganske "grønn". Noen som synes der en ok ide?
Grethe

Jag klämmer in min gamla favorit med en oerhörd utstrålning på banan, nämligen Bravo Sund!
Han dog visst 2003 såg jag, född -84. Sprang på banan på den tiden en annan hängde där. Mörkfux, otroligt elegant. Älskade verkligen att visa upp sig i defileringarna.
Någon som vet om han gick i aveln och hur det gått? Hänger inte med i travet längre...
Hittar tyvärr ingen bild på honom på nätet att länka till - synd!

måste ju tipsa om några fina nordis hingstar.

Järvsöfaks, Elding, Qvadrigo / dom avkommor som jag sett har sett otroligt fina ut kroppsligt), Slogum Björn.

. Jag är även svag för Korean, han hade en fantastisk utstrålning. Däremot tror jag inte att han kommer upp i avelsindex över 120 men jag skulle kunna tänka mig att använda honom till en passande märr ändå.

Nyfiken fråga, vilken typ av ston tycker du passar till Korean?

Supergill Supergill Supergill :love: :love:
Vilka underbara avkommor han lämnar, alla dar i veckan :bow:

Sen gillar jag Fast Photo , också en underbar individ som jag haft äran att få ta hand om några månader :love:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix