Favoritbilras?

Enya

Trådstartare
Vad var er första bil för ras och vilken ras anser ni ha den bästa bilen?
Pratade med familjen om det här med bilar och insåg att min första bil var en opel manta! Det hade jag förträngt. Kanske för att när jag insåg mitt misstag med att äga en opel när man är en VOLVOälskare så sålde jag den och köpte en häst.

Favoritraserna är 2 till antalet. Första är givet:

Volvo-245-vit-8x31.jpg

(fast jag tycker att den ska ha vita speglar och ljusa blinkersglas!)

Andra är :

F56_cooper_01_front_3-4_gallery_720.jpg

Jag älskar båda raserna! Och de är inte ens lika!! Volvon är stor och tuff medan minin är liten och snabb! :D

Vad har ni för favvosar?

Pratade med familjen om det här med bilar och insåg att min första bil var en opel manta! Det hade jag förträngt. Kanske för att när jag insåg mitt misstag med att äga en opel när man är en VOLVOälskare så sålde jag den och köpte en häst.

Volvo-245-vit-8x31.jpg

Andra är :

Jag älskar båda raserna! Och de är inte ens lika!! Volvon är stor och tuff medan minin är liten och snabb! :D

Vad har ni för favvosar?
Min första bil var också en Volvo, andra med, sen var jag otrogen några år med Ford scorpio (faktiskt ett bra exemplar), en Saab 900 (gillade jag aldrig), en VW Passat (som jag gillade fast det var en dålig bil egentligen). Sedan 2002 har jag kört min Billy, en V70 som är min trogne vän och livskamrat :)
Nästa bil blir sannolikt en Volvo igen, jag känner mig lite insnöad där faktiskt!

Seat har gått och blivit en favorit, en Volkswagen men mycket billigare!

Nu har jag både en VW Caravelle (familj på 6 personer kräver stor bil) och en Seat Altea Freetrack men den senare är rolig att köra. Riktigt rolig. Och fungerar i alla omständigheter.

(Jag har varit anställd av Audi (som är i samma koncern som Volkswagen/Seat/Skoda) i många år och är därför säkerligen partisk när man sett allt från insidan.)

Min favoritras är Saab, men kör Opel eftersom de är billigare och fram till 2008 ägde Saab och bilarna under skalet ofta var nära nog identiska. Även kört en Skoda, lite plastigare, lite mer B men ändå en bra bil. Kör nu en Opel Vectra men vill i framtiden kunna återgå till en Astra - en mindre bil alltså. Pendlar nu och vill åka komfortabelt och säkert.

@Basilika jag förstår att du inte gillade saab, det är ju inte ens en bil på riktigt :D Jag och mamma har bil i hop och hon pratade lite löst om att kanske köpa en saab. Vi kan väl säga som så att vi var nära att bli rejält ovänner över det... :D Men Volvo är SKITBRA bilar ju, stridsvagnar de flesta :D

Seat har gått och blivit en favorit, en Volkswagen men mycket billigare!

Nu har jag både en VW Caravelle (familj på 6 personer kräver stor bil) och en Seat Altea Freetrack men den senare är rolig att köra. Riktigt rolig. Och fungerar i alla omständigheter.

(Jag har varit anställd av Audi (som är i samma koncern som Volkswagen/Seat/Skoda) i många år och är därför säkerligen partisk när man sett allt från insidan.)
Vi har en Seat nu, en Ibiza, inte in favorit, men den är billig och bra. Just nu är det det viktigaste!

Fast det är nog dags att köpa sig en 245a innan de dör ut helt, är på god väg.... Vad jag nu ska ha den till vill säga.

Vi hade också en Ibiza, inte en favorit eftersom jag inte ens fick plats. Satt med huvudet i taket på förarplatsen....

Första var en Fiat Punto, perfekt första bil!

Men nu har jag min favoritbil i min ägo, en Volvo s40, lite sänkt o trimmad också ;)
Snabb och aldrig haft mågrastörre bekymmer med den :D
Bytte inte ens bil när vi fick barn, köpte barnvagn som passade i bagageutrymmet ;)

Skulle gärna vilja ha en ny Simca Chrysler Horizon men en metallicblå precis som sambons bil var när vi träffades.

images

Just nu har vi två bilar i familjen: en bensinslukande Chevrolet Astro och en miljöbil Toyota Prius.

Usch, jag vet inte. Är inte alla hela bilar bra bilar? :D

Jag tror min familj gått genom de flesta bilmärken, min far jobbade nämligen på skroten och köpte de bilarna som bara var lätt krockade som han kunde göra vid. Så jag brukar hävda att jag är djupt traumatiserad av en uppväxt med skrotbilar (bokstavligt talat) som kunde ha 8 olika färger på plåten och stannade lite här och var.

Men när jag tog körkort fick jag en bra bil, en Volvo 740 GLT, automatare med en stoooor motor. Den gick som en klocka och är nog den bil jag har haft starkast känslor för. Ful, så ocool, men den var så pigg och drog mitt hästsläp över halva Sverige utan att klaga.

Sen har jag haft Suzuki Vitara, några fler äldre Volvos, Mitsubitshi Outlander, V50 och nu har vi en Renault Megane. Och en nyare Vitara. Båda är bra bilar, men helt olika.

Syrran och morsan har också gjort bilrevolt mot far min, de fräser runt i Audi båda två. Så får han köra sin skrot-Volvo (som han btw precis haft på verkstad i 2 veckor för något oförklarligt fel. Why? Bilen är från 92 och knappt värd däcken den rullar på... )

Vi hade också en Ibiza, inte en favorit eftersom jag inte ens fick plats. Satt med huvudet i taket på förarplatsen....
:D :D Hur lång är du??
Vi är ju inte ens 160 cm långa någon av oss så vi får plats där i :D
Men alltså... den är så tråkig liksom, på något vis. Jag har aldrig kört den, men...

Min första var en opel kadett :D Dock drömmer jag om en V70 men de ska visst vara dyra i skatt (förutom i inköp) :(

Volvo-245-vit-8x31.jpg

Andra är :

Vad har ni för favvosar?

Jag kör Volvo och kommer nog alltid köra Volvo - främst för att blidka mekanikerna (lillebror och pappa) men också för att jag trivs bäst med lite bil både framför och bakom mig ;) sen är min bil (volvo 850) en traktor i förklädnad = den tål både det ena och det andra och kinkar inte ihop :D

Min första var en opel kadett :D Dock drömmer jag om en V70 men de ska visst vara dyra i skatt (förutom i inköp) :(
Bilar är alltid dyra :crazy: Lagade en koppling på min 06:a nyss (det har man för att man drar hästsläp), kostade 4500. Hade pappa INTE varit bilmek och haft eget så hade skiten gått på 12 000 :eek::eek::eek:

:D :D Hur lång är du??
Vi är ju inte ens 160 cm långa någon av oss så vi får plats där i :D
Men alltså... den är så tråkig liksom, på något vis. Jag har aldrig kört den, men...

190 cm. Och satt med kalufsen helt uppe i taket och varje liten grop gjorde att jag fick ont i huvudet. Hopplöst. Men det var min fru som hade den mest och då funkade det bra. Men den var trist att köra. Vår Seat Altea Freetrack är allt annat än tråkig. Fyrhjulsdrift på rätt sätt med bra motor gör allt.

Skulle gärna vilja ha en ny Simca Chrysler Horizon men en metallicblå precis som sambons bil var när vi träffades.

images

Just nu har vi två bilar i familjen: en bensinslukande Chevrolet Astro och en miljöbil Toyota Prius.
Ah, jag har också haft en Astro! Den dog. Som tur var. Så den byttes mot något jag inte ens minns i dag, inga pengar emellan ens..

Horizonen har jag aldrig hört talas om!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka