Favorit tyglar?

Antingen släta tyglar med gummiinsida eller likadana fast med täta läderstoppar.

Fast nu är jag galen och rider med vävribb. Nackdelen med de släta läder med gummi är att det blir HALT i regn eller då det är svettigt...

Tunna, smala helflätade. Smala, tunna släta läder går också, med eller utan stoppar.

Jag står inte ut med vävribb, gummi, halvgummi, eller något som är tjockt, kantflätade blir för tjockt.
Jag har inte heller speciellt små händer storlek 7/7.5 så jag vet inte riktigt varför jag tycker så illa om tjocka

Har softy/supergrip från ps, kan nog vara de skönaste tyglarna jag ridit med! Har även ett par liknande fast utan stoppar som är riktigt välanvända. Rider med ett par ordentliga gummityglar utan stoppar från prestige i terrängen ibland när jag vill ha mer att ta i

Lädertyglar med stoppar, och de ska inte vara för smala. Favoriterna kommer från Stubben och har nog minst 20 år på nacken nu.

Smala gummityglar är favoriten just nu, om inte hästen svettas för mycket 🙈 då blir de lätt lite hala... 😳

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Dessa säljs på Hööks. Är det någon som vet om dubbarna är i metall eller om de är gjutna i sulas gummi?
Svar
2
· Visningar
229
Senast: Nebraska
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka