Favorisering av användare?

C

chrysler

Skrev en tråd, som faktiskt var relevant, men nu hittar jag den inte, är det pga en användare hoppade in & var ute efter att förstöra tråden genom personliga påhopp?ska sånt accepteras?är det tråden som ska låsas(verkar ha tagits bort??) & inte användaren som ska straffas?

Sv: Favorisering av användare?

Jag kastade tråden eftersom jag ansåg att den inte gick att åtgärda.

Tack för att du vidtog åtgärd iaf, men ska vissa användare verkligen få förstöra & bete sig på det här sättet?
Det betyder ju att den specifika användaren kan gå in & förstöra alla mina trådar bara för att hon inte gillar mej?

Gå vidare i stället.

Hon har ju haft flera år på sig att tracka dig om hon inte gillar dig och det har hon inte gjort. Det var ämnet i kombination med dig som gjorde att hon reagerade. Så släpp frågan.

Du antyder i din rubrik att ingen annan åtgärd vidtagits än radering av tråden. Så är inte fallet.

Tack för att du vidtog åtgärd iaf, men ska vissa användare verkligen få förstöra & bete sig på det här sättet?
Det betyder ju att den specifika användaren kan gå in & förstöra alla mina trådar bara för att hon inte gillar mej?
Precis det råkade den tråd jag skapade, ut för. En del kan upprepade gånger gå in i tråden och förstöra för mig och alla andra. Till slut låses tråden men att istället ta itu med dom som förstör det klarar man visst inte av.

Enligt min mening borde man låta tråden få vara öppen och så tar man istället itu med dom som lyckas/vill få trådar att låsas.

Det spelar ingen roll, det ska inte vara så att en användare ska kunna bestämma vilka ämnen en annan användare får & inte får skriva.
Du skulle säkert inte tycka det var schysst om du inte fick skriva på föräldraforumet om barnuppfostran eller vad det nu kan vara, även om du har ngt att komma med i ämnet.
För övrigt är det tydligt att användaren inte visste vad hon beskyller folk för, & även om hon gjort det så var det helt irrelevant som inte hade ngt med tråden att göra.
Men jag går vidare & hoppas slippa bli trakasserad av folk som inte har ngt att komma med.

Trist, det blir tyvärr ett omöjligt jobb att rensa inlägg när folk skriver om troll hela tiden, visst finns det inlägg man misstänker men jag tycker ditt var så uppenbart seriöst så användare som inte tycker det kan låta bli att skriva i tråden öht:crazy:

Den tråden du avser LenaEva har åtskilliga gånger sanerats, och flera personer har blivit påminda om att det inte är ok att skriva så som de har skrivit. Och med åtskilliga gånger menar jag just åtskilliga - redan första dagen så behövdes det rensas.

Att moderator efter ett par månaders stångande i väggen till slut lessnar och väljer att låsa tråden får nog anses acceptabelt.

Dessutom har tråden onekligen tappat sitt ursprungsämne. Om du har nya situationer att diskutera så finns det inget som hindrar att du startar nya trådar om dessa.

Den tråden du avser LenaEva har åtskilliga gånger sanerats, och flera personer har blivit påminda om att det inte är ok att skriva så som de har skrivit. Och med åtskilliga gånger menar jag just åtskilliga - redan första dagen så behövdes det rensas.
Tack för ditt svar. "Påminda", det anser inte jag är att ta itu med dom som "förstör". Som du själv säger så räckte det inte med att "påminna" eftersom dom kunde fortsätta att "förstöra". Samtidigt förstår jag inte varför dom får fortsätta att "förstöra" efter att ha blivit "påminda" åtskilliga ggr.

Tack för ditt svar. "Påminda", det anser inte jag är att ta itu med dom som "förstör".

Jag tror att begreppet förstöra en tråd kan vara olika tyckande och tänkande, jag har inte läst någon av dessa trådar som just nu avses så därför blir mitt svar mera generellt. Som moderator kan jag själv tycka att vissa användare förstör trådar enbart genom att kapa dem, visserligen diskuteras väl kanske ursprunget någontsånär men knappast på TS premisser. Men så länge jag inte får en indikation av TS själv måste jag ändå utgå ifrån att det är ok och att de svar som lämnas i tråden ändå tilltalar dem. Men samtidigt vet jag att nya användare kan skrämmas bort genom detta, eftersom de kanske inte känner till gången att lämna en synpunkt så kan tråden granskas av moderator eller Gunnar (admin).

Sen vet inte jag vad du menar med att ta itu med, mest beror väl det på att jag inte läst aktualiserade trådar vilket i nuläget inte är lätt heller. Det finns en tråd här under hjälpen om varningar och avstängningar, läs den kanske det kan ge något svar på dina funderingar.

Som moderator kan jag själv tycka att vissa användare förstör trådar enbart genom att kapa dem, visserligen diskuteras väl kanske ursprunget någontsånär men knappast på TS premisser. Men så länge jag inte får en indikation av TS själv måste jag ändå utgå ifrån att det är ok och att de svar som lämnas i tråden ändå tilltalar dem.

Sen vet inte jag vad du menar med att ta itu med, .
Du har rätt. Så länge som man inte hör nåt från TS så är det ju ok. Den blev låst iaf fast jag inte hade hört av mig. Jag bryr mig inte om vad som skrivs gillar jag det inte så hoppar jag över detta och pratar med andra i tråden.

Att förstöra en tråd är för mig att jag inte kan skriva i den. Då har nån förstört för mig och andra.

Om en del skriver på ett sånt sätt så att tråden låses så måste man väl ändå vidta åtgärder mot dom som håller på så. Enligt en kommentar så hade vissa skrivit saker flera gånger i tråden dvs upprepade tillfällen och ändå vidtager man inga åtgärder mot dessa användare. Isället låser man tråden. Borde man inte isället låsa ute användarna från forumet isället för att låsa tråden.

Blev kanske rörigt men jag julbakar samtidigt

Så länge som man inte hör nåt från TS så är det ju ok. Den blev låst iaf fast jag inte hade hört av mig.

Där har du fel. Så fungerar det inte här. Den som skapat tråden äger den inte och kan inte kräva moderering - eller att den INTE modereras.

Om du läser reglerna och hänger med här ett tag så kommer du att lära dig praxis.

Fast en del TS har inte fattat det du skriver trots att de har hängt länge på Buke. Om de får ett svar i "sin" tråd som de inte uppskattar kommer en mer eller mindre sur kommentar om att det var inte det h*n ville få råd om. Sådant är tämligen vanligt förekommande på t ex Utrustning där någon inte vill uppmärksammas på att det kan finnas en underliggande orsak till att hästen bär sig åt som den gör. En annan utrustning döljer bara problemet istället för att lösa det. Att trådar ibland tar oväntade vändningar tycker jag att man får räkna med. Särskilt inom vissa ämnen. Då får nästa TS skylla sig själv för att h*n lyfte på locket till den maskburken. De oväntade vändningarna är en del av det intressanta med Buke, även om det kan vara frustrerande också ibland.

Vad man kan göra som TS om tråden tar en vändning som inte är alltför OT är ju att fortsätta på det spår man tänkt: "hallå, är det ingen som har svar på det jag faktiskt frågade?" - och i övrigt låta tråden ta den vändning den tar.

Då får nästa TS skylla sig själv för att h*n lyfte på locket till den maskburken.

Underbart bildspråk:bow::D

men fick användaren i sig något "straff"? för att bara låsa tråden straffar ju inte den som gjorde fel. i chryslers tråd rörde det sig ju om regelrätta personliga påhopp!

Har en annan, ngt liknande fråga.
Om man har någon som skickar jobbiga, tjatiga, ibland otrevliga,väldigt virriga och naiva PM till en allt för ofta, och som trots att man upprepade gånger bett personen låta bli detta fortsätter.
Vad anser ni då är lämpligt att göra?

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: Cattis_E
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 950
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 736
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar