Fatta galopp?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tolah

Hejsan allihopa :) Jag skulle vilja ha tips med galoppen.. Jag har en travare som inte galopperar, kanske inte är så konstigt, men jag ska skola om henne till ridhäst för min egen del. Hon går fint i form i skritt och trav, rusar inte, men vägrar att galoppera! Har inte provat hoppa men gissar att hon fattar galopp efter hindrena.. Andra tips??:confused:

Sv: Fatta galopp?!

rid igenom volterna och fatta galopp precis när du kommer ut i andra varvet och håll på så.det funkade bra med min förra häst.-men som du sa kämpa på med hindrena oxå .och så kan du fatta galopp i snett igenom

Sv: Fatta galopp?!

Ja, skulle kanske funka.. Men alla instruktörer håller ju inte på med travare, och då hon går i skritt och trav så syns det inte att hon är travare tycker jag. Men asså.. På vissa travare är det så inpräntat i huvudet att de inte ska galoppera och då gör det inte det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter