Fåt en sele

MadicDomino

Trådstartare
Fåt en sele idag :o
Av äldre model (vad det ser ut som)! Det är en "skitsele" ... :mad:

Påminner lite som börjes för 995 kr men den är lite grovare med mässings detaljer.:d Den har också en stångkoppelring (grovare än börjes)..
I däcklet sitter där två metal ringar som "håller i hop" bröstan med däcklet. (liknar hööks modelen med rignarna).:rofl: Hoppas ni föstår hur jag mennar ;)

Smörjde up selen idag och den ganska fin med vita sömmar;)
Alla delar (däckel,brösta, svanskappa) har en handgjord signatur S/S.. Vem kan det vara :o? Hade varit intersant att få veta och om de skulle kunna göra om sele (om det nu är en sadelmakare).

Min mormor som har köpt den har betalat 150 kr för den på loppis.

Sedan kommer vi till min fråga ;) finns det en möjlighet att bygga om den ? (till en "bra" sele)

Mvh
Eran Emma

Sv: Fåt en sele

Har du inte startat en sån här tråd innan? :)

Man kan göra om den, men däckeln är fortfarande klen och skaklarna kommer för långt ner. Flera delar fattas på den och måste köpas seperat.

Men du fattades ju en brösta, och den kan du ju ta från den! :)

Har inte skapat sådan här tråd innan xD (bara om jag kunde göra på mitt andra sele, vad jag kan se är detta jag har fått är bättre kvalité än den jag hade innan)

På däcklet finns där inga skackel hållare, men man kan väl kunna köpa ett nytt däckel? (vissade sig att inte däcklet var vårt , lite missförstånd från min sida.)

Sedan kunna använda selens "brösta" som brösta ? om du förstå vad jag mennar. Sedan köpa ett baksele plus svanskapa till ;) ? + Draglinor? :P

Förstås hella denna tråden är inte till för att jag vill spara penga utan jag bara undrar. Eftersom "bröstan" på denna "antika" sele är ganska bred gemfört med den jag tänkt köpa på driveout!

Tillbaka tillsaken :P har någon här set en likande sele eller vet vad S/s står för?

Mvh
Eran Emma

Ska du börja köpa en massa separata saker så blir det billigare och lättare att köpa ett komplett set i stil med Pfiff Standard. Däckel osv är inte lätt att hitta "löst", begagnat.

*Gaahh* kan det inte finnas billiga bra hemsidor som säljer lösa dela :crazy: !
Glömde ta en bild på hela selen men här är en bild på märket av signaturen.
59520_1180378245.jpg

Mvh
Eran Emma

Senast ändrad:

Men det finns ju så många bra webshoppar som säljer billiga, kompletta nya selar! :)

Så sant :P Hur många finns det... Jag vet outside the box men du skulle inte ha lust att rada up några ? :p

Mvh
Eran Emma

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka